Hoe kan ik van een microsoft-office-document een gewone 'afbeelding' maken?

Ik heb voor mijn dementerende clIënten dagenkaarten gemaakt. Op elke kaart staat welke dag het is, versiert met leuke afbeeldingen.

Nu wil ik ze graag als gewone afbeeldingen bij 'mijn afbeeldingen' hebben staan en niet als een document (zie afbeelding...) die je alsnog eerst moet openen.

Wie kan me helpen dit voor elkaar te krijgen?

BVHD!!!

Toegevoegd na 1 uur:
Een voorbeeld van een documentje van een dagkaart (snel even gemaakt..... hoop dat het te 'bewerken is via GV haha...

Toegevoegd na 1 uur:
oke, lukt dus niet shitttt!
Pfffffff
Hoop dat ik e toch nog uitkom....

12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Printscreen knop gebruiken op je toetsenbord. En dan plakken in bv paint
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
kun je nog iets beter uitleggen Hans??
misslobe
12 jaar geleden
Dankjewel! Heb irfaview gedownload...vind het nog wel ingewikkeld maar ik ga ermee aan de slag:-)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft geen irphanview te gebruiken. Je kunt gewoon paint gebruiken.
Reddie
12 jaar geleden
Paint en Notepad zijn lekker simpel, maar voor veel gebruikers helaas onbekend. +4U!
Sla bv de woensdag op als woensdag.png. Dan komt hij in je afbeeldingen map terecht. Dus gewoon .png er achter zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke versie van word heb je? Bij de nieuwste versie van word kun je opslaan als pdf. Bij oudere versies van Word gaat dat niet in een keer, daar kun je je document via 'afdrukken' naar een bestand afdrukken. En dat is dan een afbeelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
Wat ik gebruikt heb is microsoft-office-Word 2007.
misslobe
12 jaar geleden
Ik begrijp het nog steeds niet, sorry hoor, ben een enorme kluns in die dingen!!! Zou je het heel graag voor mij eens staps-gewijs kunnen uitleggen.................. als het niet te veel gevraagd is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat helaas niet lukken, ik zit nu achter mijn Macje en die doet dat allemaal net wat handiger dan een PC. Dus als ik het nu naspeel, heb jij er nog niks aan.
U kan al sinds 2007 elk document (Word) of werkblad (Excel) "opslaan als" bv .pdf of .xps.
Ook kan u een bereik (range) aanduiden of selecteren, deze copyeren en dan plakken (paste) in foto bewerkings- programma zoals Gimp, dit is een gratis programma zoals Photoshop. Na opslaan als bv gpg of .bmp en dan uitprinten in het door u gekozen formaat.
In bijlage ziet u een afbeelding boordsteen.jpg. Gemaakt met Excel, copy gemaakt en in Gimp geplakt en dan "opslaan als" => jpg formaat.
Dit dan geprint op fotopapier formaat 10 x 15 mm.
Succes.

PS: u kan enkel afbeeldingen toevoegen en geen tekstfiles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
Dankej voor je reactie! Maar ik moet zowel text als afbeelding(en) kunnen opslaan als afbeelding, dus weet niet of ik er dan veel aan heb.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan uitstekend met Excel of Word omdat u daar zowel tekeningen als teksten kan in maken.
U kan dit zien in voorgaande tekening.