Is in dit voorbeeldje het naast elkaar zetten van #nav, #nav ul overbodig? kun je niet 1 van de 2 weglaten?

CSS:
#nav, #nav ul {
padding: 0;
margin: 0;
list-style: none;
}

#nav li {
float: left;
width: 120px;
}

#nav ul {
position: absolute;
width: 120px;
left: -1000px;
}

HTML:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan #nav zeker weglaten.

De browser snapt heel goed dat je met #nav ul bedoelt "lijsten met nav als id".

Overigens staan de properties van de ul ook opgesplitst. Je kunt deze stylesheet vereenvoudigen tot:

#nav ul {
padding: 0;
margin: 0;
list-style: none;
position: absolute;
width: 120px;
left: -1000px;
}

#nav li {
float: left;
width: 120px;
}

En ik vermoed zelfs dat je dat onderste deel (dus #nav li {}) ook kunt weglaten, maar dat mag je fijn zelf even testen :)

Toegevoegd na 57 seconden:
Overigens, als er nog meer HTML elementen op je pagina zijn met id="nav", en dat je die hebt weggelaten in deze vraag, dan gaat mijn hele antwoord niet op!