Als je je website zelf wilt gaan onderhouden, heb je een CMS nodig (Content Management System). Het kan zijn dat de webdesigner dit zelf bouwt; daar zit vaak een flinke prijskaart aan. Maar als je website wordt gebouwd in Joomla, Drupal, of WordPress, let dan op dat je niet te veel betaalt. Dit zijn namelijk Open Source systemen (gratis). Overigens zou ik sowieso niet voor Joomla kiezen, want de beveiliging (tegen hackers) is daarop niet bijzonder sterk.
Let ook op dat de domeinnaam op jouw naam geregistreerd wordt, en dan natuurlijk bij een hostingprovider van jouw eigen keus. Voorbeeld onder bronvermelding: de WebReus - goedkoop, erg snelle service en altijd stabiel (in mijn ervaring althans).
Als je al een logo en huisstijl (briefpapier, visitekaartjes enz.) hebt, zorg dan op dat dat terugkomt op je website, zodat die herkenbaar en 'vertrouwd' overkomt op je bezoekers.
Heb je nog geen logo/huisstijl, vraag dan of de webdesigner dit ook kan ontwerpen, zodat je straks 1 geheel hebt. Let dan er dan vooral dat jij exclusief gebruiksrecht krijgt over het logo, anders kan de designer het ook gebruiken voor andere klanten en dat moet je natuurlijk niet hebben.
Lever zoveel mogelijk eigen materiaal aan: tekst, foto's, afbeeldingen.
En zorg dat er geen tiep- of spelvouten in je teksten staan! Ik zie nog steeds veel te vaak websites waar fouten in staan. Als je zelf moeite hebt met het schrijven van teksten, vraag dan of de bouwer jouw concepten goed kan verwerken.
- Bronnen:
-
https://www.webreus.nl/