Hoe voeg ik deze code toe aan een .php pagina in Wordpress?

Ik ben bezig m'n Google Analytics account te koppelen aan m'n website zodat ik de statistieken kan zien. Nu moet ik echter onderstaande code invoeren:

Dit moet echter op iedere pagina, tussen de en de . Maar in WP heb ik alleen maar .php pagina's.

Hoe moet ik dit nu invoeren? Ben bang dat ik m'n website verpest en iets verkeerd doe!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Installeer een speciale Google Analytics plugin zodat je niet de code in hoeft en de statistieken vanaf je admin pagina kunt zien.

Je vult alleen de code in en je bent klaar.

Bijvoorbeeld:
http://wordpress.org/extend/plugins/google-analytics-for-wordpress/
http://wordpress.org/extend/plugins/google-analyticator/

Toegevoegd na 1 minuut:
Met eerste code bedoelde ik dat script die je bij je vraag hebt staan.

Met tweede code bedoel ik je UA code.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ua code staat bij google analytics. Even goed kijken. Meestal geeft een plugin je ook een hint of bij sommige plugins kun je eerst inloggen en dan hoef je alleen maar je project te selecteren in google analytics. Wijst zich redelijk vanzelf :)
In .php pagina's heb je ook head tags, je kunt de code gewoon in de head zetten... Het kan zijn (ik heb geen ervaring met WP) dat het niet mogelijk is om aan de head tags te komen. Dan is er geen andere mogelijkheid voor WP, en zul je de web hosting elders moeten zoeken.
Wat is je url van de website als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al kun je een plugin downloaden die hetzelfde doet, als dit is wat jij wilt, dan is het vrij eenvoudig.

Wat je dient te doen is de naam van je theme uitzoeken. Standaard is het 'Twenty Ten' of 'Twenty Eleven', maar waarschijnlijk heb je OF iets gedownload OF iets gemaakt.

Zodra je de naam van de Theme weet, ga je naar de hoofdmap van de site, dan WP-Content map, dan naar Themes en dan naar de naam van het Theme dat je op dit moment gebruikt.

Als je die map opent, zie je daar een bestand staan 'header.php' als het goed is. Dit is een headerfile die voor elke pagina op je site geldt.

Open dit en plaats VOOR de tag, de bovenstaande code. Dit moet dan werken.

Je kunt het controleren of het werkt door je site te openen en de bron te bekijken!

Succes!