Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een site bouwen met HTML codes dus dat ik mijn eigen stijl kan ontwerpen weet iemand waar of hoe dat kan?

Ik wil graag een site bouwen met HTML codes dus dat ik mijn eigen stijl kan ontwerpen weet iemand waar of hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je kan alles in kladblok doen. Dat zit standaard op alle Windows pc's. Dit bestand kan je opslaan als webpagina. Als je het vervolgens opent, zie je de site offline in je browser. Je kan hem dan uploaden naar een server als je hem ook echt online wilt hebben.

Toegevoegd na 8 minuten:
Daar moet je voor betalen, tenzij je een eigen server hebt. Sommige providers (zoals KPN) geven trouwens ook wat webruimte om een site op te zetten. Meestal is dat niet zo veel.
Je kan eens zoeken naar 'site hosten' op google. Je neemt dus een abonnement bij een van de vele hosting bedrijven, je kiest een domeinnaam (jouwsite.nl, jouwsite.com, jouwsite.net, etc) en upload het kladblokbestand. Dat laatste heb ik nog nooit gedaan, maar zo werkt het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe upload je die dan naar een server?
Neem een wysiwyg programma.

Dan zet je neer wat je wilt en zet het programma dat om in HTML. Kan je alles doen wat je wilt.
Als het eenmaal klaar is is de html code beschikbaar om te finetunen,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik ooit eens begonnen ben met het maken van een website heb ik KompoZer hiervoor gebruikt. Dit is een WYSIWYG-editor en dus ook goed te gebruiken door beginners (zoals ik ook nu nog ben). Ik heb bij het maken van die website wel wat hulp nodig gehad, maar ik zou hem je toch aanraden. Met wat hulp en een beetje zoeken op internet kom je een heel eind met dit handige programma'tje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de programmeertaal CSS kan dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet helemaal, html geeft bv. de locaties van de divs aan, en met CSS(3) maak je dat op, zoals kleur, achtergrondafbeelding, fonts enz.
je hebt een text editor nodig , je kan de standaard editor gebruiken van windows of de veel gebruikte en handige is notepad++ , kan je gratis downloaden. Op het internet zijn er heel tutorials die je HTML leren. w3schools is er een van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding