Hoe maak je een hyperlink met een vraagteken er in ?

hoe maak je een hyperlink met een vraagteken ''?'' er in dus zoals ''index.php?seite=h_frames''
kan iemand aan mij een uitleg geven. het hoeft niet persee index.php het kan ook index.html als ik maar weet hoe dat ''?'' werkt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

(hier de zichtbare link, dus tekst en vraagteken?)

even opgezocht op w3 schools, ik ben zelf ook een beetje bezig met webdesign maar

simpele html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die notatie is om data (parameters) mee te geven aan een PHP pagina. In je PHP script kun je dan met $_GET weer uit kunt lezen en gebruiken. Zie http://www.w3schools.com/php/php_get.asp voor een voorbeeld, de link met vraagteken erin hoeft overigens niet per se van een form te komen zoals beschreven.
gvrox
10 jaar geleden
Gewoon intikken zoals je een standaard link tikt. Bijvoorbeeld: Mijn link met een vraagteken.

Wat je waarschijnlijk bedoelt is hoe je hier ook mee kunt werken. Met andere woorden, hoe kun je de waarden van de variabelen die je meestuurt (na de =) gebruiken op de pagina waar men terecht komt.

Hier boven wordt al PHP genoemd, maar er is een enorme hoeveelheid talen die je daarvoor kunt gebruiken. PHP en Javascript zijn op dit moment de grootsten, maar er is ook ASP, Java, JSP...... Dit is mede afhankelijk van jouw server en jouw voorkeur.

Even snel uitleggen hoe dit werkt is er niet bij. Koop een boek of volg online tutorials in één van deze talen. Je moet namelijk niet alleen weten hoe je variabelen kunt gebruiken, maar ook hoe je misbruik door je bezoekers (hackers) kunt voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of gewoon leren werken met POST paremeters ipv GET, is al een pak veiliger.
Ik zeg niet dat POST direct veilig is, deze moet je namelijk ook nog wat beveiligen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
POST is als ik me niet vergis het resultaat van een formulier en dus niet in een link met een vraagteken te plaatsen zoals boven gevraagd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
POST is lang niet altijd mogelijk in bepaalde situaties.
Zolang je maar je $_GET waarden uit de url maar goed filter tegen script injecties e.d. d.m.v bijvoorbeeld htmlspecialchars();
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En htmlspecialchars(); komt dan weer uit de taal PHP (andere talen hebben andere functies hiervoor).