Als je een website gaat maken, kan je die dan ook volledig uitproberen, en waarmee maak je een website???

Ik wil graag een eigen website proberen te maken, hoeft nog niet online. Waarmee doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wil je snel en zonder HTML-kennis een website gratis online hebben, dan kan dat via www.webklik.nl. Zeker om even iets uit te proberen, is dat een aanrader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kan een website maken met google sites. Dit is gratis en je kunt m offline houden. Ligt een beetje aan je doeleinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je serieus wil gaan ontwikkelen en ook gebruik wil maken van PHP en MySQL raad ik UsbWebServer aan (voor Windows). Is een gratis en erg handige tool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een eenvoudige website kun je met elke teksteditor maken. bijvoorbeeld notepad of notepad+
je maakt dan html pagina's op je eigen pc en je kunt die alleen op je eigen pc bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Download het programma Dreamweaver dit is zeer handig te gebruiken en typt vaak nog codec voor je ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je een simpele website maken, zonder dat je kennis hebt van HTML, CSS, PHP, MySQL enzovoorts, dan zou ik aanraden met een blog te beginnen.
Ga naar wordpress.com en bouw daar je gratis blog. Is ie klaar dan kun je ervoor kiezen om je eigen domeinnaam plus hostingpakket eraan te koppelen. Je site is dan nog dezelfde, behalve dat je geen blog meer hebt maar een heuse website met Wordpress als content management systeem. In dat CMS kun je vervolgens je site opmaken.

Je kunt ook gelijk een domeinnaam en een hostingpakket kopen (bijvoorbeeld op antagonist.nl) en een CMS installeren (bijvoorbeeld joomla of wordpress).

Wil je echt zelf je website bouwen, download dan dreamweaver en schrijf je code zelf.
Is dit je eerste website dan zou ik dit niet aanraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn genoeg programma's te vinden op het net.
Via Google kan je : wysiwyg web builder, ingeven, dan zie je wat je aan het maken bent. Als je met html werkt kan je het resultaat zo op je pc zien. Met php moet je al programma's gaan downloaden.
Frontpage van Microsoft is ook goed, maar wordt niet meer gemaakt, ze hebben wel een gratis programma : microsoft visual web developer. Kompozer is ook een gratis programma (is niet zo uitgebreid). Dreamweaver is ook goed maar niet gratis.
Er zijn ook vele plaatsten waar je gratis je site kan opladen (via een ftp) geef free hosts in in Google.
Veel plezier met het maken van je site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft hier niet per se programma's voor te downloaden, maar het is zeker handig zodat je meteen kan zien wat het resultaat is van je geschreven codes (html etc).

Je kan ook gewoon simpel alles opschrijven in kladblok en dan opslaan, vervolgens naar de folder van het bestand gaan en:

Rechtermuisklik>Openen met> Browser (firefox, chrome, internet explorer, etc)

Je website opent dan in je browser, en als het goed is (als al je regels in het bestand kloppen) werkt alles naar behoren (Links bijv.)