Ik zet filmpjes van mijn camera op mijn computer -> HD, als ik ze open in mijn bewerkingsprogramma -> slechte kwaliteit?

Als ik filmpjes van mijn camera (in HD (720p en framerate is 50i) opgenomen) op mijn pc zet en ze dan bekijk, dan zien ze er acht goed uit (in HD, zoals het moet),

maar als ik ze open in mijn bewerkingsprogramma (Sony Vegas), dan zijn ze in eens niet meer van zo'n goede kwaliteit (480p) is dat denk ik. Hoe kan ik die filmpjes toch HD bewerken? Moet ik dan bij de eigenschappen van mijn project (dan kan ik kiezen uit HD 30fps, HD 25fps, HD 180p 30fps ...), en dan iets veranderen? Ik wil dat echt weten, want ik denk niet dat dat normaal is dat die filmpjes niet meer in HD zijn.

Want het filmpje duurt 5 min., maar dat is 1,09 GB groot, dus dat moet toch wel een HD filmpje zijn, niet? Waarom is dat dan niet. Ik sla dat op als .avi, ik heb gelezen dat dat de beste kwaliteit is, niet?

Toegevoegd na 18 minuten:
Btw, mijn camera is een Sony camera en toen ik die kocht zat daar een software bij om de filmpjes van mijn camera om te zetten naar de pc (in .m2ts formaat). Die software noemt PMD.

De filmpjes met als uitgang .m2ts kan ik niet openen, behalve in PMD (dan zien ze er HD uit) of in Sony Vegas (dan zien ze er plots niet meer HD uit).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In een programma of video's te bewerken zijn de beelden altijd slecht van kwaliteit dit is omdat de bestanden dan sneller kunnen worden geladen in het programma en bewerkt worden. Als je klaar bent met het bewerken van je filmpjes kun je deze opslaan in HD, als je dat doet dan heb je wel de volledige kwaliteit die jij bedoelt! Dit opslaan kan wel even duren want HD bestanden nemen veel ruimte in beslag! Succes!

Toegevoegd na 46 seconden:
of = om
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Klopt, het is verschrikkelijk zwaar om vloeiend HD beeld te bewerken, als dat om je beeld getoverd moet worden zou het een diashow worden. Je kan het gewoon even snel testen door een bewerking uit te voeren en een filmp uit te schrijven en deze weer te bekijken in een mediaplayer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen HD-filmpjes vloeiend kunt afspelen, hoe kan je ze dan fantsoenlijk bewerken als het beeld dan de hele tijd hapert?