Kun je een sociaal netwerk maken voor je eigen vriendengroep?

Ik wil geen Facebook meer, in verband met privacy.
Ik heb een grote groep kennissen en vrienden die voor een groot deel elkaar ook kennen. Een eigen, geisoleerd wolkje, als het ware.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een simpel sociaal netwerk voor alleen mijn vrienden en hun vrienden op te zetten, op een eigen server, met simpele applicaties als berichten posten en email, dat wel meerwaarde heeft boven een mailinglist. Zoveel mogelijkheden als Facebook hoeft het niet te hebben. Wel belangrijk is dat ik alleen de gegevens in handen heb, of vrienden van vrienden mij vertrouwen is hun zaak natuurlijk. Bestaat hier software voor? Zo niet, wat moet ik zelf schrijven?
Ik heb wat programmeerervaring en kennis van databaseontwerp.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

er is allerlei forumsoftware, veelal in php in omloop die ongeveer kan wat je wilt.
ook gratis teamwork sites bieden veel van de functionaliteiten die je zoekt.
yahoo groups, voor zover je Yahoo wel vertrouwd...
google plus, voor zover je google vertrouwd....