Wat is nog een bruikbare taal naast C#?

Ik kan nu redelijk C#, maar ik zou het erg leuk vinden om nog een taal te leren. Welke kan ik het best doen?

Ik heb liever niet C++ of Java. Dat lijkt er zoveel op dat het meer nuance verschillen zijn. Ik heb al een beetje zitten kijken naar python. Is dat wat?

PS: Wel een imperatieve taal. Ik kan een ook beetje Haskell. Maar dat vind ik echt niet leuk, bovendien is het volgens mij ook niet heel zinvol.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is ASP.NET wat voor je. Daarmee kun je web applicaties maken. Je kan het ook doen met C# (of VB.NET), alleen is het een stuk meer uitgebreid. Het is alleen wel vele malen ingewikkelder dan C#.

Het beste antwoord

Ik zou je in tegenstelling tot het eerste antwoord, afraden om VB.NET te leren.
Alles wat je in VB.NET kunt, kun je ook in C# maar dan stukken beter (C# is gewoon een betere programmeertaal).

Ik zou inderdaad python aanraden om te leren als taal, het is een mooie taal en je kan er ontzettend veel mee.
Ook zitten er een aantal voordelen aan ten opzichte van andere talen. (zoals dynamically typed, interpeted (dus ook realtime scripten), er zijn ontzettend veel libraries en de code is heel duidelijk leesbaar)

Je zegt dat je liever geen c++ of Java wilt leren, maar ik denk dat dat toch veel nut heeft, beide programmeertalen gebruik je meestal voor net iets andere dingen dan C#.

Veel succes met het leren van een nieuwe taal!

ps- Hier een link met reacties met wat mensen de beste programmeertalen vinden om op dit moment te leren/gebruiken:

http://www.digitalmediaminute.com/article/7750/best-programming-language-to-learn-in-2011
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je C# beheerst, dan zou je VB.Net kunnen doen. Je kunt dan gebruik maken van dezelfde IDE.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je daar nou veel aan hebt... Meeste dingen waar je VB.NET voor gebruikt, kun je ook met C# bereiken...
bamibal
12 jaar geleden
Dat maakt toch niet uit? Dat heb je mende andere talen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ene taal wordt voor andere doeleinden gebruikt als andere talen. Er zit nogal een verschil tussen C#, PHP en Javascript. Die worden voor hele andere dingen gebruikt.
bamibal
12 jaar geleden
Ja, PHP en Javascript vallen dan ook onder de scripttalen, een specifiek soort programmeertaal. Maar de vraagsteller wil gewoon een andere taal leren en heeft daar geen specifiek doel voor opgegeven. VB.net en C# zijn qua syntax wezenlijk anders, maar omdat de programmeeromgeving niet veel verschilt, is de overstap niet al te moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar. Maar als ik persoonlijk een programmeer taal wil leren, wil ik er ook wel wat aan hebben. En aan de laatste zin "Ik kan een ook beetje Haskell. Maar dat vind ik echt niet leuk, bovendien is het volgens mij ook niet heel zinvol.", wil de vrager dat ook wel. Desalniettemin krijg je toch een plusje. :)
bamibal
12 jaar geleden
yesssss
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik heb wel in de vraag staan bruikbaar naast C# ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet het handigst om C++ te kennen? Of is dat een beetje dubbelop? (Ben geen programmeur dus weet er weinig van)