kan ik met windows 7 een bepaald liedje op een bepaalde toets zetten?

bijvoorbeeld als ik op CTRL+ALT+~ druk, dat dan et ingestelde liedje aangaat?
zoja, hoe?

Toegevoegd na 31 seconden:
en kan het ook met filmpjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat daar geen software voor is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou kunnen, maar ik dacht dat het in windows zelf ingebakken zat dat je het kon instellen.

Het beste antwoord

Je kunt een snelkoppeling op je bureaublad maken naar dit nummer, en vervolgens mij de 'eigenschappen' van die snelkoppeling onder 'sneltoets' en toetscombinatie invoeren.
Ik heb het even geprobeerd en krijg nu een liedje van Alanis als ik Ctl-Alt-] intoets.

Toegevoegd na 2 dagen:
Dan opent inderdaad mijn audio-speler. Dat is niet erg neem ik aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, je kan wel een snelkoppeling maken naar je bureaublad. Dit doe je door het liedje te selecteren en dan kiezen; snelkoppeling maken. Als je er dan op klikt speelt hij af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder gebruik van een audio player zoals winamp of windows media player is het denk ik lastig. De standaard windows geluiden die zonder tussenkomst van een player te horen zijn, zijn hard coded.
Je zou wel iets kunnen proberen met een macro.
Hiervoor gebruik je bijvoorbeeld hot keyboard.