"#FFD700" is een code voor goud. Wat is de code voor deze kleur? RGB waarde = 5, 117, 117

Weet niet hoe die codes heten, blijkbaar geen RGB kleuren -_-

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

#057575

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is de hexadecimale kleurcodering.

Je moet de RGB-waardes één voor één van (gewoon) decimaal naar hexadecimaal vertalen. De makkelijkste methode is via de Rekenmachine van Windows.

-- Start de Rekenmachine.
-- Klik op Beeld en dan op Wetenschappelijk.

Voor elke kleur doe je het volgende:

-- Klik op het bolletje bij Dec.
-- Type het getal in - bijvoorbeeld 117.
-- Klik op het bolletje bij Hex.
-- Nu verschijnt de hexadecimale waarde, in dit geval 75.

Bij 5 verschijnt zo 5; daar moet je dan een 0 voorzetten, omdat je in de hexadecimale codering altijd twee cijfers/letters per kleur nodig hebt. Dat wordt dus 05. De beide 117 worden elk 75. Die 05, 75 en nogmaals 75 zet je achter elkaar, een # ervoor, en klaar.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje! Wil je ook vertellen hoe je eraan kwam? :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, dit is hem niet precies. Deze kleur is donkerder dan de andere. Weet het, 'k ben een zeikerd :P
Cryofiel
14 jaar geleden
In een webbrowser wil wel eens de "web-safe colour set" worden getoond. Dan worden al die R-, G- en B-waarden afgerond op een beperkte set. Als dat bij jouw webbrowser zo is, krijg je kleine kleurafwijkingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, dat zal het dan wel zijn. Bedankt :)

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien heb je wat aan deze site`s

http://www.handleidinghtml.nl/
en
http://www.handleidinghtml.nl/divers/kleuren/kleuren07.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer $00757505 eens.
Dat is de hexnotatie van jouw kleur in Delphi, dus in Windows objects.

Inderdaad bij mij dezelfde kleur als jouw voorbeeld, maar of een browser die kleur exact zo teruggeeft moet je zien.