Waar en hoe plaats ik de afmeting van de foto in deze code?

Wat moet hier tussen, en waar om de afbeelding te resizen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mij moet het iets met width en height zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

alternatieve tekst

dus dat kan met width en height.

Toegevoegd na 2 minuten:
let op, is zie dat mijn spatie tussen 100" en height is weggevallen.

Andere parameters zijn

align="left" (afbeelding links uitlijnen met tekst eromheen)
align="right" (afbeelding rechte uitlijnen met tekst links)

hspace="5" (5 pixels horizontale ruimte om de afbeelding)

vspace="5" (5 pixels verticale ruimte om de afbeelding)

Toegevoegd na 4 minuten:
Alles over afbeeldingen en HTML in de bron.

Toegevoegd na 8 minuten:
TIPS: je kunt de waarde van width en height in plaats van in pixels ook in percentages weergeven, bijvoorbeeld width="50%" height="50%".

Het beste is om de afbeelding eerst met een afbeeldingseditor de juiste waarde mee te geven en dan de juiste waarde in de HTML op te nemen. Wil je met deze functie de afbeelding kleiner weergeven (groter is niet mooi) dan kán dat wel. Kies dan wel de juiste verhouding tussen de lengte en breedte in relatie tot het oorspronkelijke formaat.

Je mag overigens ook een van de twee waarden (width of height) weg laten. Dan berekent de browser de ontbrekende waarde automatisch in de juiste verhouding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

foto

Zorg dat width en height is de juiste verhouding tot elkaar staan; kloppend met de afbeelding die je wilt tonen.

Het best voor de details op de afbeelding is het als de afbeelding bv 1200 px breed is, en je in je CSS aan geeft dat de afbeelding verkleind wordt naar en breedte van bv 20 px

Mensen kunnen dan met rightklik je afbeelding in het oorspronkelijke formaat bekijken en alle details zien.

Als het een eigen foto is, zet er dan wel minimaal je naam in. Dit voor het geval iemand geld gaat verdienen aan jouw afbeelding. Je kunt dan aantonen dat de foto van jou is en kunt dan eventueel je rechten op de gemaakte winst inroepen.

Succes.

Toegevoegd na 7 minuten:
tikfout zie ik:
HEIGHT moet het zijn.

- - -

Aanvulling:
Veel mensen laten de eenheid van px weg in de waarde width en height, omdat px de default is. Maar voor je eigen begrip is het beter dat er wel bij te zetten.

Hetzelfde geldt voor het automatisch door de browser laten genereren van een van beide afmetingen; beter van niet, want niet alle browsers kunnen daar mee overweg, en voor je eigen begrip van de code is het beter als je zelf al duidelijk bent tijdens het opbouwen van de pagina's.