Hoe moet ik met Visual Studio een mail sturen naar een Hotmail adres als ik op een knop klik?

Ik ben pas begonnen met programmeren (newbie :/ ) en ik wil ervoor zorgen dat er een mail naar mijn adres wordt gestuurd als ik op een knop druk. De mail moet de informatie bevatten die ingevuld is in txtbox1, 2 en 3.

Ik hoop dat er iemand kan helpen.

Ik zou het ook erg op prijs stellen als iemand een link van een site kon sturen waar ik visual basic kan leren.

M.V.G Niek

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Hallo Niek318, welke versie van Visual Basic hebben we het over? VB en VB.Net bijvoorbeeld kennen een verschillende programmering.

Als het om VB.Net gaat (dat acht ik het meest waarschijnlijke anno 2014) dan heb je hier wellicht iets aan:
http://vb.net-informations.com/communications/vb.net_smtp_mail.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb Microsoft Visual Studio 2013, weet jij hoe ik hier een mail kan laten sturen naar mijn eigen hotmail adres als ik op een knop druk. In de mail moet de inhoud van txtbox1, 2 en 3 staan.
Bedankt voor de link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer zoiets eens: helemaal bovenaan zet je :
Imports System.Net.Mail en in de broncode achter je verzendknop zet je iets als dit:
Dim smtpServer As New SmtpClient
Dim mail As New MailMessage()
smtpServer.Credentials = New Net.NetworkCredential("gmail-account/e-mail", "wachtwoord")
smtpServer.Port = 587
smtpServer.Host = "smtp.gmail.com"
smtpServer.EnableSsl = True
mail = New MailMessage()
mail.From = New MailAddress("JOU E_MAIL")
mail.To.Add("@mail adres to")
mail.Subject = "DE titel van de e-mail"
mail.Body = textbox1.text
smtpServer.Send(mail) Wat vooral kan verschillen, zijn de SMTP-gegevens, die bepalen via welke mailserver je verstuurt. In dit geval: smtpServer.Credentials = New Net.NetworkCredential("gmail-account/e-mail", "wachtwoord")
smtpServer.Port = 587
smtpServer.Host = "smtp.gmail.com"
smtpServer.EnableSsl = True Maar hier staat nog een ander voorbeeld, wat geen gmail gebruikt:
http://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/149/E-mail-versturen-via-ASPNET-VB.html