kan iemand mij vertellen wat er fout is aan dit script?

"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

java opd.11

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De titel van je document is sowieso fout. Er zit nogal een verschil tussen Java en Javascript.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik zie een overbodige en een overbodige .

Het beste antwoord

Wat er sowieso fou taan is, is dat je de som eerst uitrekent, voor de while loop, waardoor de uitkomst overal het zelfde zal zijn.

Als je de som in de while-loop stopt, komt er in ieder geval een goede uitkomst uit.

var getal = prompt (‘vul hier een getal in:’,’‘);
var teller =1;

while (teller <= 10)
{
var som = (parseFloat(getal) * parseFloat(teller));
document.write(teller+ ’ X ’+ getal+ ’ = ’+ som+ ’
’);
teller = teller + 1;
}

Toegevoegd na 4 minuten:
Als ik hem nu uitvoer doet hij het gewoon.

Let alleen wel op, dat als je het letterlijk van GoeieVraag kopieert, dat je de aanhalingstekens even naloopt, want die worden automatisch vervangen door GoeieVraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De single tick ' moet "zijn; dit werkt bij mij:
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

java opd.11

Met firefox kun je met de foutconsole CTRL+SHIFT+J de fouten bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ook gewoon met enkele. Daar doet Javascript niet moeilijk over. Desalniettemin, Goeievraag vervangt de aanhalingstekens, dus als je het letterlijk kopieert werkt het inderdaad niet. Maar als je gewoon alle enkele quotes langs gaat, en ze vervangt door normale enkele quotes, dan doet hij het gewoon. Alleen de uitkomst is niet goed, omdat de som niet in de while-loop staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ging niet om de logica van het script; alleen of het al of niet werkte; dat was de vraag. En de foutconsole van Firefox vertelde mij dat de single tic fout was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als overal de zelfde uitkomst uitkomt, dan noem ik dat ook een fout. En als je de tekst kopieert, en vervolgens aanhalingstekens vervangt door normale enkele quotes, dan werkt hij gewoon, met uitzondering dat overal het zelfde uit komt...