Ik moet zo ongelooflijk vaak updaten. Is dat normaal?

Ik krijg al zeker 14 dagen lang elke dat 1 of meerdere updates die ik altijd uitvoer. Ik weet niet precies waar die updates voor zijn want dat wordt niet aangegeven. Hoe kan ik zien wat dit voor updates zijn en of de laptop die updates ook daadwerkelijk uitvoert?
Dit zal ongetwijfeld een domme vraag zijn maar ik weet nog niet zoveel van de pc af. Ik heb Windows Vista.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Voorwoord:
Ik heb een hele jonge oma en die heeft ook een laptop en de word er helemaal gek van dat er inderdaad zo'n venstertje komt met update dit, update dat...
Wij (deze generatie) zijn het wel gewend en de meeste weten ook wel waar de updates precies voor zijn ;)

Antwoord:
Als je windows hebt is het gebruikelijk dat je hier en daar een update moet draaien; er worden altijd wel wat dingetjes verbeterd.

tip:
Je kunt de updates ook uitstellen.
Als je computer gewoon goed draait, doe hem dan niet zelf updaten maar klik ze weg (schrijf desnoods op waarvoor het was) en laat iemand het doen waar van je weet dat deze er wat verstand van heeft (niet iemand die vind dat hij er verstand van heeft; maar iemand die er daadwerkelijk bedreven mee is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je op start klikt kun je links klikken op 'Configuratiescherm'. Via daar kom je bij een venster met allemaal iconen. Helemaal onderaan vind je Windows Update. Als je daar op klikt kun je kijken of je updates hebt of kijken of je up to date bent.

Ik voeg een foto toe zodat je kunt zien hoe het eruit ziet. (Het is de laatste pictogram helemaal onderaan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel de computer zo in dat deze alleen de belangrijkste updates installeert en geen updates van derden.Dan doet ie dat ook veel minder.Aan deze kant heb ik dat hele windows updaten uitgegooid omdat ik het zinloos vind je schijf vult en je pc vertraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows Updates komen elke 2e dinsdag van de maand; dus zo vaak is dat niet. Anders moet je eens in je updategeschiedenis kijken of er mislukkingen tussen zitten die elke keer terugkomen.