weet iemand een programma waarmee je een ipod/pad spel kan programmeren?

ik wil dat graag eens proberen. als iemand weet hoe dat moet of welk programma makkelijk te gebruiken is dan zou ik dat heel graag weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Unity 3D is ook goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om een app voor een iPhone, iPod touch of iPad te ontwikkelen kan je Xcode gebruiken. Dit programma is alleen voor Macs, en is te downloaden als je je aanmeldt voor het Apple Developer Program (google daarvoor). Dan kan je apps ontwikkelen en ze testen.
Om de apps dan in de App Store te krijgen, moet je je Developeraccount 'upgraden' voor $99 per jaar (geen idee hoeveel in euro's). Je kan dan je apps naar de App Store uploaden, zodat Apple ze kan bekijken en (eventueel) kan toelaten.

Er zijn ook alternatieve programma's voor het ontwikkelen van apps (ook programma's voor Windows) maar daar zal je even voor moeten Googlen.