Hoe zet ik een HTML/PHP website om in een CMS systeem?

Als ik een website heb gemaakt met HTML en PHP, hoe zorg ik dan dat ik de site kan beheren met bijvoorbeeld Joomla?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Door overnieuw te beginnen.

Zeker van de html kun je een stuk bewaren, maar de php eigenlijk niet. Oftewel, begin opnieuw in Joomla en gebruik de html als basis voor je template.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even wat basis kennis:
Een CMS is een Content Management Systeem.
Voor het wwweb vaak met behulp van PHP en MySQL vorm gegeven.

"Joomla!" is daar maar 1 voorbeeld van. Een voorbeeld dat zo uitgebreid en veelzijdig is dat veel mensen er goed gebruik van (kunnen) maken.

Je kunt een CMS echter ook heel goed zelf schrijven.
Maak een pagina, bv het nieuws,
zet er een tekstveld dat via een submitKnop de inhoud van de tekst in de mySQL dataBase zet,
Diezelfde submitKnop triggert het vernieuwen van de nieuwsPagina.
Op dat moment heb je al een CMS systeem, zo eenvoudig als het is.

Hier kan iedereen de inhoud van de nieuwspagina veranderen, dus een barrière mbv een login procedure is wel aan te raden.

Voor (veel) meer informatie kun je eens de onderstaande links bezoeken. Niet meteen duizelig worden. Stap-voor-stap doen, want het kan echt heel simpel.

http://netters.nl/artikelen/php-en-mysql/modulair-eigen-cms-bouwen/
http://www.sitemasters.be/forum/2/33507/PHP_&_SQL/Hoe_bouw_ik_een_professionele_CMS_met_PHP_en_MySQL

Toegevoegd na 3 minuten:
In je toelichting verander je eigenlijk je vraag.
Als je je website in een bestaand CMS wil laten werken dan moet je inderdaad overnieuw beginnen.
Je begint dan met het kiezen van een al geschreven CMS, en vult dat met de inhoud van de website die je had willen bouwen.
"Joomla!" is dan vaak wel overkill; zoveel opties die je er allemaal uit moet peuteren / uit moet zetten, dat dat voor eenvoudige wensen meer werk kan zijn dan het zelf schrijven van een CMS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan het voor je omzetten maar dat betekend dat wij helemaal opnieuw beginnen moeten. Kijk eens op deze site.
Alvast bedankt