Ik wil graag beginnen met het maken van game 3d graphics. Ik ben wel echt een beginner want ik heb het nog nooit gedaan. Welke software is handig? Gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan zal ik eerst even gaan beginnen met iets simpels als gamemaker, die is tot zover ik weet gratis. De interface helpt je op een vriendelijke manier op weg. Als je gamemaker een beetje beheerst, en je enig idee hebt hoe games een beetje in elkaar zitten ga je over naar bijv. Dark Basic, een andere handige ontwerp tool is 3D gamestudio. Let op gamedesign is niet een simpel iets vooral niet in een 3d omgeving. Leer eerst je games in 2d te ontwerpen en daarna over te stappen op 3d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoi,
Ik gebruik zelf 3d-rad. Heel simpel! Je maakt zonder ervaring een racegame. Hieronder de download website en een nederlandse tutorial ( het is een korte, maar daarna maak je zelf racegames!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
c++ : Opengl, directx
c# : xna

Maar 3d graphics is zeer geavanceert, je moet matrix berekeningen kunnen maken, goniometrie, etc...