wat is het verschil tussen game development en game design?

wil graag een van deze 2 doen maar weet niet precies wat het verschil ertussen is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees dit even: http://www.voltijd.hva.nl/game-development/ De developer bedenkt en programmeert hoofdzakelijk games. De designer maakt hoofdzakelijk het uiterlijk van het spel. Dus hoe het eruit komt te zien etc. Maar meestal wordt een spel gemaakt in samenwerking tussen beide partijen. Let wel op, dat game development niet alleen games programmeren is. Je maakt ook programma's die bijvoorbeeld worden gebruikt om in ziekenhuizen operaties mee te oefenen etc. Als echte game developer kom je niet zo heel snel aan werk. Vooral omdat er duizenden mensen zijn die dit willen. Zeker binnen Nederland. Hier zijn sowieso al weinig bedrijven die grote games maken.

Het beste antwoord

Een designer bedenkt en beschrijft wat er moet gebeuren, hoe het beeld eruit ziet, welke acties worden uitgevoerd als de gebruiker op een knop drukt etc. Dit is de creatieveling in de ontwikkeling van het spel.

De developer programmeert het spel zoals de designer het bedacht heeft.

De designer is de architect van een huis, de developer de aannemer die het bouwt zoals de architect het heeft bedacht en getekend.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt hiermee Weet ik wat ik moet weten

Andere antwoorden (2)

game development, dan bedenk je het spel

game design, dan maak je het spel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp moet ik gamedesign doen als ik echt spellen wil ontwikkelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen. Foutief antwoord.
Niet te vergeten doet de designer meestal ook de modellen en textures.