kan je met de (attribuut(?)) Anchor naar een tekst gaan in de andere HTML bestand?

ik heb 2 html bestanden (en offcourse een Css bestand), voor de eenvoud: bestand1 en 2.

op bestand/pagina1 wil ik een plaatje linken naar een tekst onderaan de pagina op pagina2.

de hoofdvraag: kan je anchor gebruiken om te linken naar een andere pagina?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp kan het wel. Als je een tag hebt met de id "bla", kun je naar die text linken door deze link te gebruiken:

Ga naar Anchor geb

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus in document 1 heb je:

Ga naar Anchor

En in document 2 heb je:
...hooptext

text

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kunt het overigens ook op een name zetten, i.p.v. de id.

Dus in pagina1.html:

En in pagina2.html:

tekst waar anchor heen moet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan. Je maakt gewoon een link naar pagina2, met daarachter #jouwanchor.

Voorbeeld:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Goeievraag.nl#Puntensysteem
bamibal