Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een plaatje in photoshop "wassen", zoals bij microsoft word?

Hoe kan ik een plaatje in photoshop "wassen", zoals bij microsoft word? Dat het plaatje zegmaar vager van kleur is. (zie foto -> gewoon 2 dezelfde plaatjes maar dan 1 erachter geplaatst)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel eigenlijk meer een watermerk...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ga er even vanuit gaande dat je Photoshop CS4 hebt.

Een afbeelding vager maken als een soort watermerk kan dan op vele manieren in Photoshop.

Een ervan is de volgende:
Zet je afbeelding op een laag.
Maak die laag actief.
In het layer-venster kies je "opacity".
Zet de schuif van 100% naar bijvoorbeeld 50%.

=> je laag is nu, inclusief de afbeelding die er op staat, 50% dekkend (en 50% doorzichtig) geworden.
Het kan nu als een watermerk gaan fungeren.

Dit is maar 1 van de zeer vele manieren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Had je nu, zoals op jouw afbeelding, een heldere en een vage afbeelding willen hebben,
dan dupliceer je eerst de laag, voordat je de opacity van een van beide lagen aan past.

Toegevoegd na 3 minuten:
De bovenste laag moet dan de heldere laag zijn, en daarvan verwijder je dan zo veel achtergrond tot je de vage afbeelding er langs in beeld komt.

Zet je de vage afbeelding als watermerk neer, dan moet je uit de vage afbeelding zoveel weg halen dat de heldere afbeelding er weer achter te voorschijn komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij effecten, blur, gaussian blur, daarna kun je ook nog instellen hoe vervaagd het moet zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel eigenlijk een soort van watermerk
kopieer de afbeelding en zet hem op een nieuwe aanpassingslaag. Dan verschuif je hem naar de juist plaats en met de instellingen en dekking kan je het uiterlijk en het "vage" aanpassen.

Dit laat zich niet zo simpel uitleggen, maar ga een s spelen met lagen en verbaas je over wat er mogelijk is.

Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding