Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is meer kilobyte of megabyte?

Ik probeer iets te installeren ik mis alleen 2 kilobyte,nu heb ik wat verwijderd van een paar megabyte,is dit voldoende of moet ik nog meer verwijderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Megabyte is meer. Zie tabel:

1 bit b = een teken, een 0 of een 1 .
1 byte B = 8 bits
1 KB Kilobyte = 1024 B
1 MB Megabyte = 1024 KB
1 GB Gigabyte = 1024 MB [= 1 miljard bytes]
1 TB Terabyte = 1024 GB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een megabyte is meer dan een kilobyte. Het is zo dat 1024 kilobyte 1 megabyte is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1megabyte is 1024 kilobyte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kilobyte zou meer kunnen zijn dan een megabyte die nog in je recycle bin zit.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Kilo en Mega zijn de standaard prefixen uit het SI eenhedenstelsel. Deze prefixen zijn er om eenheden aan te geven per 1000x de originele grootte. Van klein naar groot zijn ze:
Kilo (duizend)
Mega (miljoen)
Giga (miljard)

De prefixen zijn bij computereenheden (IEC) echter behouden ook al zijn daar de vermenigvuldigingen op basis van binaire telling en wijken dus af van 1000 naar 1024. Vanwege het gemak zijn de prefixen echter nooit veranderd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik lees echter dat je 2 kilobyte te kort komt voor een installatie. Als je harde schijf werkelijk helemaal vol zit is niet goed, hiervan wordt deze heel langzaam.

Mijn tip is om de harde schijf (partitie) altijd 15% leeg te houden en regelmatig te defragmenteren.

Bij een geheugenkaart of usbstick maakt dit niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding