Hoe kan je met excel een formule inbouwen, dat als er 2 dezelfde codes instaat, in een kolom, dat hij ze beide verwijdert?

moeilijk uit te leggen, maar hoop dat iemand het snapt..?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

IN excel is dat wat moeilijk. Het is makkelijker in Access...Een zogenoemde ontdubbel-verwerking. Je maakt eerst een tabel vanuit de source waarin alle waarden uniek worden weergegeven met een count van het aantal keer dat de code voorkomt. Dan export je de codes waar een getal hoger dan 1 staat naar een nieuwe tabel (dit kun je ook in een combi doen bij het aanmaken van de eerste selectie). Vervolgens koppel je de nieuwe tabel aan de eerste tabel 1 op meer en delete de records die overeenkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, kijk op www.mrexcel.com, die heeft voor elke vraag op excel gebied een oplossing...

De vraag kan bijna niet specifiek opgelost worden... Je moet de methode weten en dan op maat maken voor je eigen werkblad... succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sorteer in zo'n geval de kolom en zet er daarna in de kolom ernaast een formule die de waarde in de huidige regel vergelijkt met de waarde in de regel ervoor en de regel erna. Bij gelijke waarde zet ik een 1, bij ongelijk een 0. Daarna kun je door te filteren of nogmaals sorteren de dubbele waarden eruit halen.

In het plaatje zie je zowel de Nederlandse als Engelse formule voor Excel.

Excuus als ik de vraag niet goed begrepen heb, maar geef dan wat extra toelichting.
Plaatje bij antwoord
paulus811