Iemand goede ideeen of een eenvoudige handleiding hoe hoger te komen in zoekmachines?

Website gebruikt frames, iets waar zoekmachines maar matig mee kunnen omgaan.

Toegevoegd na 23 uur:
Het gaat mij er dus om waar plaats ik de H1 en H2 tags daar ik frames gebruik in mijn website.

Toegevoegd na 1 dag:
Het betreft hier http://multiplescleroseinfo.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

- Maak gebruik van de metatags in de van de pagina om aan te geven waar de pagina's (of frames) over gaan.
- Meld de website aan bij Google.
- Zorg dat je de woorden waarop je gevonden wilt worden oom daadwerkelijk in je tekst gebruikt.
- Zet de woorden waarop je gevonden wilt worden ook in de

teksten.
- niet spammen met de woorden waarop je gevonden wilt worden (werkt averechts)

Toegevoegd na 1 minuut:
- Zorg dat je website, de URL erheen, op andere websites gelinkt wordt.
- Update de site heel regelmatig. Iedere dag is het best, maar twee keer per week brengt je ook een heel eind.

Toegevoegd na 22 uur:
Naar aanleiding van je recente toevoeging over het plaatsen van H1 en H2 tags:

De h1 tags moet je om de belangrijke trefwoorden zetten.
Wat je vervolgens kunt doen is via je stylesheet die specifieke h1 tags een gewoon leesbaar font mee te geven.

Het valt de bezoeker dan niet op als zijnde een H1-kop (want je css corrigeert dat) maar google indexeert het wel als h1 kop.

De beste manier om de rangschikking te beïnvloeden is gewoon zorgen dat je pagina's iets te bieden hebben.

Toegevoegd na 1 dag:
'k Heb de site bekeken.
Ik denk dat je een heel eind op zou schieten wanneer je pagina's zou maken die de volgende namen hebben:

multiple sclerose symptomen
multiple sclerose prognose
multiple sclerose anders
multiple sclerose vermoeidheid
multiple sclerose behandeling
multiple sclerose werkstuk
gevolgen multiple sclerose

multiple sclerose diagnose

En dat je daar dan ook de inhoud bij maakt natuurlijk.
Want mensen met MS zoeken die informatie.

Schrijf ook niet telkens "MS" op je site, maar schrijf de naam vol uit. MS is een afkorting voor vele dingen namelijk.

Geef ook je frames namen die passen bij het onderwerp.
Noem ze dus geen "top.htm" maar "multiplesclerose_Menu.html" bijvoorbeeld.

Zet ook niet

en dan een heleboel woorden, want liever lui dan moe en dan pas een keertje

,
want dat telt als 1 h1 titel.
Zet iedere link apart tussen

tags.

Toegevoegd na 1 dag:
"want dat telt als 1 h1 titel." = want dat telt als slechts 1 h2 titel, en niet als 15 h2 titels.

Toegevoegd na 1 dag:
Belangrijker nog is de noframes tag.
Zet daar de hele inhoud van je pagina in, zodat iemand die door google naar 1 van je frames gestuurd wordt, toch de hele inhoud van die pagina krijgt, dus bv OOK de titelbalk en het navigatie menu.

http://answers.google.com/answers/threadview/id/234608.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat "liever lui dan moe" bedoel ik niet voor jou, Jeroen.

Andere antwoorden (3)

Als je in elke webpagina 1 H2 hebt staan en ongeveer 3 H3's. Dat betekend dat er een goede structuur in de site zit en heb je grotere kans dat google je hoger laat komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak gebruik van google adwords. Dit is een programma van google waar je je site kan promoten. Dit doe je met behulp van keywords. De keywords zijn combinaties van woorden die mogelijk in google worden ingetikt. Neem hiervoor echt de tijd! Neem zoveel mogelijk gerelateerde zoekwoordcombinaties mee. Voor suggesties kun je google keyword tool gebruiken (gratis). Hierop kun je adverteren voor een paar cent per klik oplopend tot een paar euro per klik. Ook kun je hier campagnes aanmaken. Dit zijn de zinnen die worden getoond op google om jou advertentie te laten opvallen. Je kan deze campagnes tegen elkaar wegtesten en zo door middel van percentages kijken waar de beste click-through-ratio van komt. Dit kun je blijven doen tot je de beste hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aller belangrijkste bij zoekmachine optimalisatie is relevantie. Vind je bezoeker jouw pagina relevant/waardevol en heeft hij een antwoord op zijn vraag dan vind Google dat ook. Dat is ook precies de reden dat Google zo groot is geworden.

Je kunt zeggen dat Google naar 3 punten kijkt:
- Technische structuur: titels, description, url, menustructuur etc.
- Content: Google houdt van goede webteksten:
- Populariteit: Hoe meer naar je website gelinkt wordt, hoe populairder de website is bij de bezoeker, dus ook bij Google.

Een paar tips:
- Zorg dat je elke pagina focust op 1 zoekwoord(combinatie). Dus niet meerdere.
- Zorg dat je informatie relevant is voor de bezoeker die er op zoekt. (ALTIJD IN JE ACHTERHOOFD HOUDEN)
- Beter veel content dan weinig
- Korte teksten met tussenkopjes en maak gebruik van opsommingen (bullets).

Ik hoop dat je er wat mee kan

Toegevoegd na 10 uur:
Als je gebruik maakt van Flash of Frames is het heel moeilijk om goed te scoren voor de zoekmachines. Spiders van Google kunnen frames niet lezen zoals we bedoel hebben. Google ziet het als 1 pagina, terwijl je zelf 5 of meer pagina's in gedachten hebt.

Mijn advies is dus om van frames af te stappen...