Ik heb een vraag . Hoe kun je de achtergrond van je afbeelding bedekken ? Zodat je de achtergrond dus niet meer ziet.

Ik wil alleen de tennisspeler dat zwart moet weg.Hoe doe je dat ?

Toegevoegd na 8 minuten:
ik zou het graag wit hebben

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Photoshop.

Het beste antwoord

De achtergrond is nu zwart. Wat wil je er voor in de plaats hebben?

In een goed grafisch programma kan je op kleur selecteren. Dan selecteer je de achtergrondskleur, zorg ervoor dat je eventuele zwarte stukken ind e tenniser deselecteert en dan delete je de selectie. Bij het opslaga vervolgens aangeven dat je een gif met transparantie uit tilt voeren.

Toegevoegd na 19 minuten:
overigens: Het plaatje wat je hebt wordt nooit mooi los. Er zitten een heleboel 'overgangspixels' waarbij het net niet zwart is en net niet de huid => Of je haalt te veel weg, of hij wordt rafelig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

heb je word 2007?

Dan kun je de afbeelding selecteren. Klik op opmaak. Klik op andere kleuren. Klik op doorzichtige kleur instellen. Klik op het zwarte gedeelte.
Als het goed is moet het dan lukken!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan zijn dat het niet helemaal perfect omdat het een foto is.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar je kunt het proberen!

Toegevoegd na 25 minuten:
Nog een beter idee! Het plaatje kopieeren naar paint. Daar met de gum aan het werk gaan...
Duurt ff, maar dan krijg je een veel mooier resultaat dan in word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe selecteer je dat zwarte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je selecteert gewoon heel de afbeelding.
Als je dan geklikt heb op doorzichtige kleur instellen. Dan klik je gewoon op het zwarte gedeelte.
Als het goed is moet dan het zwarte wit worden.
rose
12 jaar geleden
Wat denk je, zou een deel van het racket dan ook verdwijnen?
met welk programma wi lje dat gaan doen,er zijn nl. verschillende mogelijkheden als je het juiste programma hebt.

Toegevoegd na 6 minuten:
als je adobe elements hebt dan is het een kwestie van de speler uitknippen met het polygonal lasso en in het menu knippen daarna opslaan als nieuwe afbeelding
als het goed is verschijnt er dan een witte achtergrond,die je ook weer aan kan passen aan kleuren die je wilt
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mooiste gaat dit met een fotobewerkingsprogramma dat kan werken met lagen. PhotoShop (Elements), PaintShopPro, Gimp.

In die programma's kun je werken met maskers. Dit is een laag die je over de foto legt. Met een maskerlaag kun je delen van de foto doorzichtig maken door op deze laag met wit of zwart te tekenen. Op plaatsen waar het masker wit is zie je de foto en waar het masker zwart is, zie je de achtergrond.

Voordeel van deze methode is dat je foutjes kunt herstellen door in de maskerlaag de andere kleur te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Photoshop:

- Maak een kopie van de achtergrong
- Maak een extra laag en vul die wit en plaats die onder de kopie
- Met het toverstafje de achtergrond selecteren (tolerantie 8)
- De selectie met 1 pixel uitbreiden en doezelen met 1 pixel
- De selectie deleten
- Met het gummetje (penseel,, dekking en strm 50%) de randjes bijwerken

En kijk!

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb nog even een extra stukje handvat toegevoegd...
Plaatje bij antwoord
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent een hoekje vergeten boven z'n haarband...LOL wel goed gedaan!