wat leer je bij de mbo opleiding applicatieontwikkelaar?

ik ben van plan deze studie te doen maar ik heb geen goed beeld

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je leertvoor al de basis van programmeren. Voor het maken van sotware.

Welke talen je gaat leren hangt af van de opleidng.

1 groot voordeel er is meer dan genoeg werk daarna in te krijgen bedrijven staan echt te springen om jonge programmeurs. Je hebt de bannen voor het uitkiezen :D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een applicatie is een programma (software) voor de computer. Je kunt er iets mee uitvoeren, zoals het bijhouden van de voorraad. Maar het programma kan ook een website of een industriële besturing zijn. Je belangrijkste taak is het bedenken en maken van deze programma’s. Je zorgt ervoor dat ze goed werken. Je houdt ook in de gaten of bestaande programma’s goed blijven werken of moeten worden uitgebreid.

Als het programma klaar is, leer je iedereen hoe het werkt. Mensen die vragen hebben over het programma, komen naar jou.

Voordat je een programma maakt, luister je goed naar de wensen van je klant. Je hebt met allerlei mensen te maken omdat veel mensen met je programma gaan werken. Een goede samenwerking met collega’s en klanten is erg belangrijk.