Hoe zet ik Thumbs up op mijn website?

Ik had een vraag aan GoeieVraag! ik wil graag maken op mijn website (gemaakt via webs.com) dat mensen kunnen stemmen op een filmpje enzovoort hoe maak ik dat?

Mvg,
Rob

Toegevoegd na 1 minuut:
EDIT: Zoals op deze site (goede vraag duimpje omhoog)(slechte vraag duimpje omlaag)

Toegevoegd na 3 minuten:
(puntensysteem zoals op GV)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken webs.com niet, maar een site als Goeievraag is met code gemaakt, en niet met een CMS, zoals webs.com. En als je in code programmeert, is er vrijwel geen limit in wat je kan doen. Ze creëren immers alles zelf...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onmogelijk voor webs.com :). Leer zels html, php en al die zooi en het wordt mogelijk

Antwoorden (4)

Dan heb je een database nodig en mysql/php. Dan zorg je dat wanneer op het duimpje wordt geklikt de database 1 toevoegd of 1 verwijderd. Maar dat is teveel om hier uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet u dan misschien een plek waar dat uitgelegt staat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google eens op mysql, dan kan je het zelf maken. Alleen daar heb je wel wat ervaring voor nodig! Al gebruik je bij webs.com een automatische sitebuilder kan het niet. Je kannook zoeken naar kant en klare scripts zoals op scripts.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch altijd leuk dat mensen denken dat alle sites gewoon met slepen en plakken kunnen worden gemaakt. :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, zo werkt het echt niet. Ik heb zelf 7 jaar ervaring met scripten, en ik kan die dingen zelf maken. Maar na 2 jaar lukte me dat nog niet hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij wel. Maar ik ga er dan ook voor naar school. ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar dat ik me ook altijd irriteer als mensen dit soort vragen stellen... Voel me meteen ondergewaardeerd. :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alles in praktijk geleerd. Gewoon door te proberen en doen. Op die manier ben ik heel wat tegengekomen. Ik hou me vioral bezig met html, php en mysql. Ik heb me ook nog even bezig gehouden met programmeren in visual basic. Maar nu ben ik bezig met een private server, ramboserver.no-ip.info. Zo heb ik al heel wat computer ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een simpel tellertje heb je geen database nodig.
Gewoon (in dit geval per filmpje) teller bijhouden in een bestandje op de server. Is al een oude truc, uit de tijd van de statcounters etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar met een database heb je zoveel meer mogelijkheden en is beter te beveiligen.
Beste vraagsteller, dit zijn een heleboel vragen in één.

Om zoiets te maken moet je een webscripting taal beheersen (zowel serverside zoals php, als clientside, zoals javascript), en inderdaad ook nog verstand hebben van databases en SQL.

Zelfs professionele ontwikkelaars zoals ik trekken voor het bouwen van zo'n project minimaal een maand uit (afhankelijk van de specificaties), laat staan een beginner zoals jij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ok een maand is misschien wel erg lang, ik doelde meer op het bouwen van een hele site zoals deze of dumpert, maar voor alleen het duipjes systeem trek ik voor de zekerheid ook minstens een hele werkdag uit.

Omgerekend naar jouw situatie is dat nog steeds minstens 10x zo lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een maand? Ik doe het in een halve maand :P. Maar dan inderdaad een simpel systeem ;-) Maar je hebt helemaal gelijk!
Er vanuit gaande dat je een websitehebt, waar je filmpjes op staan. En dat je site gebruik kan maken van de programmeertaal php dan kan dat vrij makkelijk. Natuurlijk kan je leren hoe je het zelf kan bouwen. Voor de meeste prive websites is dat echter overdreven: Waarom zelf bouwen als anderen het al uitgedacht hebben. Dus dan kan je het makkelijkste een scriptje downloaden van bv microrate:

http://www.phptoys.com/product/micro-rate.html

Download
http://www.phptoys.com/download.php?list.25

Dat script kan precies wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je eventueel wel zou kunnen doen is het plaatsen van "Vind ik leuk" buttons van Facebook. De code haal je hier op (ik hoop dan wel voor je dat je HTML kunt gebruiken op je webs.com pagina):
http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/

Tegenwoordig zie je ook steeds meer +1 buttons van Google: http://www.google.com/+1/button/

En zelfs Twitter heeft buttons voor je website: http://twitter.com/about/resources/tweetbutton

Het is dan niet zo dat je automatisch een overzicht kan maken met filmpjes waarop het meest gestemd is, maar je hebt dan in ieder geval wel een aantal tellertjes onder je filmpjes staan. En gelijk wat reclame via Facebook, Twitter en Google+.