Welk programma voor website bouwen?

Hi,

Ik heb een domeinnaam en zoek een programma online om mijn website te maken.
Ik heb in het verleden met frontpage gewerkt maar kan nu geen gekld uitgeven aan dure software.
Ik hoorde iemand iets over JOOMLA praten. Is dat volledig gratis? En is het uberhoubt wel mogelijk om een website te bouwen op gratis software? (met eigen domeinnaam?)

GR

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (13)

Ja, met Joomla! is dat mogelijk.
Die heeft makkelijk beheer en een makkelijke editor.

Een voorbeeld van een site gebouwd met Joomla! is www.ckvalbatros.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik webpagemaker, heel fijn programma en echt goed bruikbaar voor beginners.. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je zoekt is een CMS (dat maakt het makkelijker zelf zoeken)

En daar zijn er heel veel van. O.a dus Joomla maar ook:
Wordpress
Squarespace
Silverstripe
e107
Drupal
Typo3
Plone
en nog veel meer

Allemaal gratis. Je zou ze zelf moeten vergelijken met wat je het fijnste vindt. Ik zou zelf voor Wordpress gaan als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je adviseren om Microsoft Sharepointdesigner 2007 te downloaden. Dat is gratis (de 2010 versie is niet meer gratis). Kun je gewoon downloaden op de site van Microsoft. Zie onderstaande link. Het lijkt in het gebruik veel op het vroegere Microsoft Frontpage .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sharepoint levert crappy html, en bovendien is 'gratis' bij microsoft altijd betrekkelijk. Ga liever voor een van de open source programma's die hierboven genoemd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gaf deze tip vooral omdat de vraagsteller al bekend is met Frontpage, en Sharepoint designer 2007 er erg op lijkt qua werking. Ook Frontprage gaf crappy html zoals jij dat noemt. Maar voor de hobbyist die een niet al te grote en complexe website wil maken lijk mij dat niet zo'n ramp. En de gemiddelde websitebezoeker zit echt niet bij iedere site de broncode te bekijken om eens te onderzoeken of de HTML er wel "netjes" uitzit. En het is echt 100% gratis. De 2010-versie is niet meer gratis. Ze hopen natuurlijk dat je upgrade naar de betaalde 2010-versie, maar dat hoeft niet. Wil je echt een professionele en uitgebreide website maken, dan is Sharepoint Desiger wellicht niet de beste keus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Heb je geen kennis van html dan raad ik bet volgende aan; kompozer als gratis variant en studio webdesgin als betaalde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een Apple hebt gewoon met iweb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt pas echt makkelijk als je je domeinnaam koppelt aan de gratis Google Apps. Je kunt dat met Google Sites eenvoudig een website bouwen, die ook nog eens gratis door Google voor je gehost wordt. Ook krijg je je e-mail op je domein netjes via een soort Gmail binnen.
bamibal
12 jaar geleden
Ik gebruik voor mijn website het programma van Magix,
"Magix websitemaker" heel gebruiksvriendelijk en je kunt hier ook een eigendomeinnaam gebruiken en is niet zo duur in aanschaf.
Ik ben absoluut a-technisch maar heb toch een site ontworpen er niet amateuristisch uit ziet. Daarbij komt dat de aanschaf niet duur is. Kijk maar eens op http://www.magix.com
Veel succes.
je kan mijn website zien http://www.chalettekoop.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dit gratis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet gratis. Websitemaker 5 kost € 40,00, maar wordt soms voor minder aangeboden op 2e hands verkoopsites.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je abonnee bent van computeridee, dan kun je hem momenteel gratis downloaden. Dat betreft Magix Xtreme Photo & Graphic Designer 5. Zie http://www.computeridee.nl/abonneevoordeel . Inmiddels is versie 6 uit, vandaar dat ze waarschijnlijk nu versie 5 gratis uitdelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh wacht, het is wat anders dan Websitemaker zie ik nu. (wel van dezelfde maker). Je kan er wel dingen mee doen voor websites zie ik en losse internetpagina's maken. Maar voor het maken van een website, is dit niet de eerste keus. Dan zal Websitemaker waarschijnlijk meer geschikt zijn.
UltraEdit, soort van uitgebreide kladblok met kleurtjes en automatische inspringingen zodat je niet zelf steeds op 'tab' hoeft te drukken.

Heb je alleen wat aan als je op z'n minst HTML onder de knie hebt.

(niet gratis, wel gratis te vinden. Maar daar ga ik verder niet over)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of gewoon notepad ++ dat is gratis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou als beginnende bouwer niet in Joomla beginnen. Ik zou me als ik jou was storten op Wordpress. De instap is makkelijker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het kort:
Een hostingProvider kan je een gratis webSite laten bouwen. Ook "Joomla!".
En een "Joomla!"website is een perfecte website, waar je heel erg veel kanten mee op kunt.

Dus als je nog geen hostingProvider hebt, kies er dan een die je toestaat gratis softwarepakketten als "Joomla!" te installeren. Zie hieronder voor een aantal van dergelijke hostingProviders.

- - -
Langere uitleg:

Je hebt een domeinnaam zeg je.
En je overweegt "Joomla!" te gaan gebruiken.
"Joomla!" is inderdaad helemaal gratis en een perfecte website met allerlei opties die via een CMS te vullen zijn, maar als je dat zelf op een server moet gaan zetten is dat als beginner te hoog gegrepen.

Ik heb je nog niet gehoord over een hostingprovider, het bedrijf dat jouw website online moet gaan houden.
Als je die nog niet hebt:
heel veel hostingproviders bieden tegenwoordig allerlei software aan die je gratis kunt installeren op het website.
Dat is allemaal opensource software.

Het gaat van online winkels (webshops), tot fora (forums) en CMS driven websites (website die via een eenvoudige interface te vullen is met content (inhoud, nieuws bv e.d.).

Die providers kunnen extreem goedkoop zijn.
Maar let op; zodra jouw website stevig belangstelling gaat genereren halen deze providers je website neer. Op slot. Omdat de gegenereerde belangstelling andere klanten benadeelt.
Dat gebeurd echter niet zo heel erg snel; je kunt jaren lang bekendheid opbouwen zonder tegen dat probleem aan te lopen, als particulier.

Voor jou kan dat een goede optie zijn. Je hoeft dan geen website zelf te bouwen, alleen te installeren en te configureren.
Dat configureren kan al een aardige klus worden, maar daar kun je via fora hulp bij krijgen.

Enkele van dergelijke spotgoedkope hostingproviders:
antagonist.nl
dreamhost.nl

Maar let op; voor die lage prijs lever je wel ook iets belangrijks in, namelijk de garantie ten alle tijde online te zijn. En al zeggen ze WEL een backup van je site te garanderen; dat lukt ze in sommige gevallen niet, al doen ze nog zo hun best.

Dus als je wel een website wilt, maar niet echt wilt leren coderen, dan is "Joomla!" een hele goede optie, al zul je je daar toch ook flink in moeten verdiepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het beste WordPress gebruiken vind ik. Met de jaren mee is dit CMS goed door ontwikkeld. Bij snelwebcenter kan je zelf een hosting aanschaffen en een website maken