Ik moet op mijn website een programma plaatsen (opdracht voor school) waarin ik de rente moet berekenen. Helaas loop ik vast, wie kan mij helpen?

Ik heb op dit moment:

VraagAntwoord
Welke soort rente moet je betalen?
value="Enkelvoudige rente" checked> Enkelvoudige rente

value="Samengestelde rente"> Samengestelde rente
Hoe hoog is de rentepercentage die betaald moet worden?
Welk bedrag heb je geleend?
Hoeveel jaar ga je het bedrag lenen?

Dit klopt zo ver ik weet, maar hier mee moet ik dus berekeningen kunnen maken maar heb geen idee wat die "berekening()" dan moet zijn. Kan iemand hier mij mee helpen?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ojah, de berekening moet uiteindelijk in een alertbox op springen als ik op "berekenen" klik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet weinig van websites bouwen af, maar ik heb wel wat tips. 'Hoe hoog is de rentepercentage die betaald moet worden?' moet dit worden: 'Hoe hoog is het rentepercentage dat betaald moet worden?' En wat de berekening betreft, je hebt een bedrag geleend van bijvoorbeeld 10.000 euro, met 10% samengestelde rente. Deze lening heb je voor 5 jaar. Dan moet deze berekening er komen: 10.000*1.1^5=16.105,10 (dit is dus het totale bedrag dat je betaald na aflossing). Als je dan wilt weten hoeveel rente je hebt betaald, dan moet je 16.105,10-10.000 doen (dat is 6.105,10) en dat is het antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha Je hebt gelijk over dat grammaticale gedeelte xD Het stomme is dat het zo op de opdracht staat! Had het gewoon overgetypt. Jeetje wat slecht dit! :O Wat de berekening betreft begrijp ik idd nu wat de som moet zijn, weet alleen nog steeds niet hoe ik die in html op papier krijg. Anyway, bedankt! :)

Het beste antwoord

Hoe de berekening gaat weet ik niet, maar dit is hoe het in zijn werk gaat:

Let op: geef getal 1, getal 2 en getal 3 ook een ID mee (voorbeeld: )

De berekeningen moet je zelf even aanpassen, ik heb maar wat voorbeelden er neer gezet.
(+ voor optellen, - voor aftrekken, * voor vermenigvuldigen en / voor delen).

En dit zou je dan tussen de head-tags ( en ) kunnen zetten van je HTML document, maar opzich maakt dat niet zoveel uit.

Je kan ook de functie in een apart .js bestand zetten. Je gebruikt dan Zorg dan wel dat jouw HTML document en jouwberekening.js bij elkaar in dezelfde map zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
(als je bovenstaande code kopieert, vervang dan wel even alle enkelvoudige aanhalingstekens met degene die naast je enter zit. GoeieVraag vervangt ze namelijk door een andere soort)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Het is gelukt met je hulp :) xx

Andere antwoorden (1)

Voor die "berekening()" moet een javascript worden aangeroepen. Ik weet helaas te weinig van javascript om je te kunnen vertellen hoe je het moet schrijven. In ieder geval moet je er naar verwijzen in de -sectie, zoals