Iframe schalen naar resolutie van de gebruiker mogelijk?

Ik ben een site aan 't bouwen met o.a. een iframe waarbij een externe pagina wordt ingeladen. Is het mogelijk om de grootte van dit iFrame zo in te stellen dat het vlak altijd wordt aangepast aan het scherm/resolutie van de bezoeker, ongeacht hoe groot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja.
Dat kun je doen d.m.v. de volgende code:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Met JavaScript.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(per ongeluk vorig antwoord weg. Excuus. Voor wie meent spoken te zien :-) )
Een iframe valt meestal geheel binnen een bepaalde pagina-layout en heeft een vaste afmeting, qua pixels of procenten, 100% is dan de max. afmeting BINNEN de omliggende layout.

Het is volgens mij niet mogelijk met Javascript de afmetingen vooraf (of achteraf) op te vragen van een extern te laden webpagina in een iframe en dan vervolgens het iframe daarop aan te passen. Nog los van het feit hoe verschillend de diverse browsers op zo'n constructie gaan reageren.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB je kunt uiteraard wel je gehele webpagina (incl. het iframe) aanpassen aan de resolutie van de bezoeker.