Wat zijn voorbeelden van bekende websites die met een wysiwyg webbuilder zijn gemaakt.

Titel zegt genoeg!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

DREAMWEAVER is een overbekende wysiwyg website builder. Die is ook al ruim 10 jaar oud. In de website developers wereld minstens even bekend als Photoshop bij grafisch ontwerpers.

In Dreamweaver gebruik je daarvoor de "design mode" om bijna geen enkele code te hoeven tegenkomen.

Maar het gebruik van een wysiwyg website editor is geen garantie dat je dus ook de code helemaal niet hoeft te kennen.
Als je dat wilt leren gebruiken is dat vrijwel net zo ingewikkeld als leren coderen, moet ik je zeggen :-)
Alleen is voor het bouwen van websites Dreamweaver veel sneller dan handmatig programmeren. Dus voor wensite bouwers met veel klussen is het een uitkomst.

Hier is een link naar een begin met Dreamweaver:
http://www.pearsoneducation.nl/produkt.asp?cat=dum&submenu=&submenu2=&PIA1=CI&PIA2=CI&Description1=Internet%20technologie&Description2=&isbn=9789043021005

Om te achterhalen of een website daarmee gebouwd is zou je in de broncode van een dergelijke site moeten kijken. De scripts zijn vaak te herkennen als afkomstig van Dreamweaver doordat alle namen en variabelen beginnen met de afkorting voor dreamweaver. Hoewel veel website bouwers dat weg halen.

Er zijn trouwens ook online manieren om websites te bouwen tegenwoordig. Maar dat is voor jonge kinderen bedoeld. Je kunt er als volwassene natuurlijk ook gebruik van maken, om te zien hoe het zo'n beetje kan werken.
http://www.kinderlines.nl/

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is dus via de broncode soms te achterhalen of een website met een wysiwyg editor gebouwd is.

Bijvoorbeeld staat er dan dit in de HEAD, de BODY of de stylsheet bij de website:
This website is created with WYSIWYG Web Builder from http://www.pablosoftwaresolutions.com
Dit is in dit geval niet de broncode van Dreamweaver maar van een andere (gratis) wysiwyg editor.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.wysiwygwebbuilder.com/nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die zijn er eigenlijk niet. Een website die professioneel opgezet wordt, als zltijd handmatig gebouwd worden. En daarbij hoort meestal een handmatig ontwerp, en zeker een CRM.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weinig. wysiwyg sites zijn meestal niet de meest dynamische en stabiele sites. Wysiwyg sites zijn ideaal voor mensen die zonder of met een klein budget zelf een website in elkaar knutselen, dus kleine hobby sites ed. Maar als je site groot en bekend wilt maken zullen de meeste mensen ervoor kiezen iets meer geld te investeren en het door een professional te laten bouwen.