Wat is een goede software om een affiche mee te ontwerpen?

Het liefst gratis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik Logo Design Studio Pro (daarmee heb ik ook mijn plaatje links gemaakt, maar daar kan je dus ook gewoon affiches mee maken..

Het beste antwoord

Gimp of photoshop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gimp is gratis, photoshop niet. En elk ander tekenprogramma voldoet wel. Illustrator kan natuurlijk ook (niet gratis), dat wordt met name gebruikt hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gimp en photoshop kunnen geen van beiden in vectoren tekenen. Iets dat je wel nodig hebt voor het ontwerpen van affiches.
(Geen duim-omlaag van mij overigens. Ik vind die minnetjes flauwekul. Werkt vervelende dingen in de hand. En je kunt je antwoord nog verbeteren.)

Andere antwoorden (2)

Twee tips (en alle twee gratis programma's!):
Kijk eens naar Inkscape, een enorm uitgebreid programma waarmee je strak vormgegeven affiches en nieuwsbrieven kunt maken. Het andere programma is Inside-Point dat met vectorgrafiek werkt. Daarmee kun je afbeeldingen onbeperkt vergroten zonder kwaliteitsverlies.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+. Heel goed om op de mogelijkheid voor vectortekeningen te wijzen. Inkscape doet dat met name, overigens.
BasisKennis voor andere lezers van goeieVraag.nl:

Affiches ontwerpen moet je met een vector tekenprogramma doen. Net als Logo's.
Vectortekeningen kun je verschalen zonder dat je aan scherpte verliest.
Een affiche kan op A4 worden afgedrukt, maar ook op A0. Vandaar dat er met de mogelijkheid tot verschalen altijd rekening moet worden gehouden.

Gratis optie:
INKSCAPE. Is een programma dat al lang geleden in de open source wereld ontwikkeld is en nog steeds verder ontwikkeld. Het heeft alle professionele opties die je nodig hebt en is er voor linux, mac osx en windows besturingssystemen.
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Inkscape+tekenen
Het is vergelijkbaar met Adobe Illustrator, zoals GIMP met Adobe Photoshop te vergelijken is.

Niet-gratis opties:
ADOBE ILLUSTRATOR
http://www.adobe.com/nl/products/illustrator.html?promoid=BPBWR

COREL DRAW
http://www.corel.com/servlet/Satellite/nl/nl/Product/1191272117978?trkid=NLSEMGglGR#versionTabview=tab1&tabview=tab0