Kan ik het bericht van mijn grafische kaart uitzetten op mijn hp- laptop?

Het gaat hier over een pavilion en telkens als ik hem oplaadt(netvoeding) als hij aanstaat krijg ik een bericht of ik over wil schakelen naar de grafische processor, ik vind dit heel vervelend want het als je omschakelt, dan wordt eerst het beeld even knipperend zwart. Kan dit niet automatisch of gewoon niet? Het bericht alleen al is irritant om te krijgen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een grafische processor verbruikt meer energie dan de gewone processor op je moederbord.

Bij energiebeheer van deze laptop staan opties wat de machine moet doen wanneer deze op de batterij werkt.
Waarschijnlijk staat daar standaard aangevinkt dat de grafische processor in dat geval niet gebruikt mag worden.

Er staan ook opties wat de machine moet doen wanneer de netvoeding er WEL op staat.
Daar staat waarschijnlijk iets *aan* over WEL inschakelen van de grafische processor.

Bekijk die opties eens heel goed. Je kunt er aanwijzingen vinden wat je doen moet om de melding van de grafische kaart van je scherm te houden danwel om iets nuttigs met die melding te doen.

Kom je er niet uit, dan kun je altijd HP zelf nog benaderen met je vraag.
https://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01972232&lc=nl&cc=be&dlc=nl&product=3216286
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien onder Energiebeheer instellingen? Kan je vinden onder Configuratiescherm