Hoe krijg ik een witte streep weg op mijn site gemaakt met html/css?

Ik begin me eigen site maar nu heb ik een probleem eigelijk met alle sites die ik maak krij ik een witte streep tussen de "nav" en de "body" hieronder een foto, hoe krijg ik het weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaats de betreffende html en css eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het www-adres geeft, dan kunnen we de broncode bekijken.

Antwoorden (4)

In je vraagstelling is het niet duidelijk welk programma je hiervoor gebruikt.
Als tabellen gebruikt zou je de lijndikte kunnen instellen op 0 (nul)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik Notepad++ met html/css
wat moet je nog meer weten?
sorry, ik ben 14 en ben nog niet zo lang bezig haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werk daar zelf niet mee maar zoek eens in CSS de term table en border. Waarschijnlijk kun je het daar op 0 instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik werk niet met tables, en de borders heb ik allemaal al weg gehaald. maar het is er nog steeds
Er is al gevraagd om de HTML en css. Dat maakt het makkelijker. Ik zie op je screenshot een stukje van je code en het zou kunnen zijn dat de achtergrondafbeelding van je navigatiecontainer te smal is of dat de padding van je navigatiecontainer niet op 0 staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhm nee kan niet geen van beiden. ik had eerst de nav gemaakt, en daarna de body maar niet met een width, alleen de height. de width doet ie namelijk vanzelf.
en ik heb ook geen padding gebruikt bij me nav (of je het hoe schrijft) :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je twee containers hebt. 1 voor de nav en 1 voor de content. Voeg aan allebei eens 'padding: 0px;' toe.
Hoe je dergelijke foutjes in het algemeen kunt opsporen is in je CSS bestand (je stylesheet) zoeken naar alle elementen die de kleur hebben die stoort.

Zijn er elementen met de eigenschap #ffffff ?
Dat is de code voor wit, als het wit is dat je stoort.

Zijn die er, dan ga je die eens goed bekijken.
Staan er afmetingen bij, zoals width en height, padding of margin ?

Varieer eens met die waarden, en dan zie je wat er op je webPagina veranderd. Daaraan kun je zien of je aan het juiste element sleutelt.

Zijn er geen elementen met de eigenschap #ffffff ?
Dan is er waarschijnlijk een afbeelding die een deel wit bevat. In dat geval kun je de afbeelding in een editor trekken en het wit in een beter kleur "over schilderen".

Maar zoals anderen ook al aangaven; zonder code is het aan deze kant van het scherm raden wat er aan de hand is. Het kan van alles zijn.

Beter is als je het zelf leert oplossen, bijvoorbeeld zoals hierboven staat.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je site ergens online kunt zetten wil ik er wel even naar kijken.