Wat betekend: Notice: Undefined index: submitbtn? (php)

Ik heb deze code:

$form = "

";

if($_POST['submitbtn']){ (Dit zou lijn 26 zijn)

Maar dan krijg ik de foutmelding: Notice: Undefined index: submitbtn in C:\xampp\htdocs\name\name\register.php on line 26
---

Alvast bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dit komt doordat $_POST leeg is voordat op submit is geklikt.

De oplossing is checken of submitbtn er wel is:

if ( isset ($_POST[‘submitbtn’]) )
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit was inderdaad de oplossing, maar nu gaat hij lekker verder met zeuren over: $getcode = $_GET['code']; :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik veranderd naar: $getcode = (isset($_GET['code'])); Klopt dat?
rose
12 jaar geleden
volgens mij niet, omdat isset een boolean teruggeeft. doe: if (isset($_GET[‘code’]))
{
$getcode = $_GET[‘code’]
}