hallo ik heb een bestand op excel 2010,helaas kan ik er niet in werken,(gegevens invullen) hoe kan ik dat veranderen??? help!!!

kan geen gegevens invullen in excel 2010 bestand

Toegevoegd na 42 seconden:
zelf hebben wij windows 2007

Toegevoegd na 55 minuten:
het blijkt een proefversie te zijn van excel 2010,hoe kan ik dat ongedaan maken de pc is zelf windows 2007

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo zo toe maar, drie vraagtekens, drie uitroeptekens en het woord help. Staat er iets in brand? Krijgt er iemand een hartaanval? Doe niet zo paniekerig als er geen noodsituatie is.

Antwoorden (4)

In het review menu is de optie om een sheet/workbook te protecten. Hier kun je de protectie er ook weer afhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat er een macro in het excel bestand zit.
In dat geval hangt het van je security settings af.
Bijv: bij mij wordt het excel ding dan wel geopend. Maar vervolgens kan ik er niet in werken. Dat is dan het 'oh ja' moment, en moet je de beveiliging eerst even melden dat dit excel book ok is.
Macro kan je zien door Alt F11 tegelijk in te drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij komt er boven in beeld een balk met de vraag of je het wilt bewerken. Die moet je aanklikken.

Toegevoegd na 2 uur:
mogelijk heb je allerlei beveiligingstoestanden aanstaan. Ik kon op een bepaald moment ook bijna niks meer doen in eigen bestanden. Dat kan je aanpassen bij bestand, opties, vertrouwenscentrum en dan instellingen voor.. aanklikken
ALs het bestand van een ander is, kan het ook nog beveiligd zijn, maar dan krijg je meestal wel een melding dat de cel beveiligd is.
ALleen lezen staat bovenin, achter de naam vermeld. Dan opslaan als, opties kiezen en alleen lezen uitschakelen.
Sterkte er mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het geval bij Excel starter 2010, ik weet niet of dat ook zo is bij de 'gewone' Excel 2010.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb MO Professional Plus 2010.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo het is een evalauatieversie,werkt niet meer maar hij overschrijft de oude versie,wil weer terug naar het oude
Heb je hem al geopend en vervolgens 'opslaan als' gekozen om hem opnieuw op te slaan? Het is namelijk mogelijk dat het een alleen-lezen bestand is, wanneer je hem dan opnieuw opslaat kan je in de nieuwe versie wel gegevens invullen.