Hoe kan je snel alles leren over javascripts?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-s :) Javascript ;) Zo heet de taal. En snel gaat het hem ook niet worden, gewoon veel doen.

Antwoorden (4)

Het beste is natuurlijk een cursus te volgen
Via google vind je er vele natuurlijk
Maar heb wel een link voor je waar het 1 en ander staat waar je misschien wat aan hebt soortement kleine JavaScript Cursus
Daar moet je maar even gaan kijken
http://www.homepage-maken.nl/javascript/index.php

Toegevoegd na 4 minuten:
Wellicht heb je hier ook wat aan daar staan heel veel verwijzingen ook
http://javascript.eigenstart.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de bibliotheek het boek 'Javascript voor dummy's 'halen en stap voor stap zelfstudie doen.

Of anders op het net de info halen:

http://forum.fok.nl/topic/1032406

http://www.voorbeginners.info/javascript/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste leer methode is nog steeds je handen vuil maken. Bedenk een "use case" en probeer die zelf te maken. Bijvoorbeeld een lijst met getallen bij elkaar optellen, gemiddelden berekenen. Probeer maar eens of je het 8 dames probleem in javascript kunt oplossen. Een boter kaas en eieren, voor 2 personen of met javascript als tegenspeler. En misschien heb je zelf nog ideeen om daar mee aan de gang te gaan. Anders kun je ook nog kijken voor opensource javascript projecten, probeer maar eens te begrijpen wat er gebeurt.
Kijk ook eens naar stackoverflow.com, jquery, dojo en google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JavaScript is te gecompliceerd om dat even snel te leren.
Wat wel kan is, als je weet wat je wilt scripten. op het wwweb zoeken naar een soorgelijk script.

De meeste functies zijn namelijk al eens door iemand geschreven, en ook terug te vinden op het wwweb.

Dat script kun je dan aanpassen tot het precies is wat je nodig hebt.

Dat is dan de snelste manier van javaScript gebruiken.
Zelfs daarvoor heb je enige achtergrond kennis van javaScript nodig.