kan iemand mij vertellen hoe ik website maak

ik wil een webside maken voor een bedrijf te presenteren ,ik heb dit nog nooit gedaan kan iemand mij uit leggen hoe ik dat doet,het liefst niet te ingewikkeld ,en is het bedrijf dan te vinden via google?

Toegevoegd na 52 minuten:
ik moet misschien ff bij zeggen ,het betreffend bedrijf heeft al een webside te vinden via google ,maar deze is gemaakt door een persoon die ontslag heeft gekregen zodoende moeten we vervangen (vernieuwen)

Toegevoegd na 1 dag:
en wie kan mij zeggen of ik een hosting nodig heb ,

13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (10)

Niet ingewikkeld is lastig, als je helemaal zelf een site wil maken moet je toch wat van programmeren weten. Als je dan gewoon de naam intypt bij Google zal het gevonden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een website maken zonder html kennis en gratis. Die kan je dan na een tijd in Google vinden.
Zie hieronder voor meer info:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou licht eraan of je templates wil leren of echt met codes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een website creëren is zeker niet eenvoudig, toch niet wanneer je een deftige site wil, waarmee je klanten kan aantrekken. best laat je deze bouwen door ervaren mensen die hier hun kost mee verdienen. als je het toch zelf wil bouwen kan je best met een WYSIWYG (What You See Is What You Get) programma werken. een voorbeeld hiervan is Adobe Dreamweaver, maar dit is verre van goedkoop in aankoop. zoek je liever iets wat gratis is, dan zou ik je joomla kunnen aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruikt MAGIX ONLINE
dat is een hele makkelijke website bouwer!

maak een account op deze site en ga aan de slag
klik hier onder voor de website

http://www.magix-online.com/nl/homepage-maken/website-maker/voordelen.2907.html

je kunt met deze site een free website maken de die altijd geldig is en een hele professionele site maken maar die kost €5,00 per maand

kijk maar wat jou het beste is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
prima en concreet antwoord +
Ik heb zelf via one.com een site gemaakt. Hierop staan gewoon standaard templates die je kunt aanpassen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt allereerst een domeinnaam en hosting nodig. Als je nog nooit een website hebt gemaakt kun je het best gebruik maken van gratis open source software. Op die manier hoef je het wiel niet opnieuw uit vinden en kun je als gelijk van start met een kant en klare website.

Makkelijke open source oplossing om een website te maken is Wordpress. Wordt door miljoenen mensen gebruikt en is simpel uit te breiden met plugins en thema's. Heb hier toevallig van de week een stap-voor-stap handleiding voor geschreven:

http://www.jeroendebeurs.com/internet/hoe-maak-je-gemakkelijk-je-eigen-site/

Geschreven voor mensen zonder verstand hiervan, hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je te helpen met je vraag, is het handig te weten welke infrastructuur je momenteel hebt en hoe de huidige site gemaakt is.

Die website van dat bedrijf, staat die op een eigen server of is die ergens gehost? In het eerste geval, wat draait er nu op die server? In het laatste geval, huren jullie dan een hele server, of huren jullie website-hosting?

Vaak kan je namelijk bij een hosting bedrijf een omgeving huren waarin je makkelijk een website kunt onderhouden (Het hiervoor genoemde WordPress is zo'n omgeving, die ik zelf ook gebruik).

Een website bouwen gaat namelijk als volgt (kort samengevat, en een heleboel dingen weg latend):

Op een 'server' staan een hoop bestandjes. Die bestandjes bevatten opdrachten, zoals bijvoorbeeld 'Maak een vlakje van 40 x 60 met een randje er om, en plak daar plaatje xxx.jpg in'. Een 'webserver' zorgt ervoor dat die bestandjes beschikbaar zijn voor mensen op het internet.

Als iemand 'naar jouw website' gaat, vraagt hij die 'receptjes' op en zijn browser vertaalt die in een beeld dat hopelijk erg lijkt op wat jij hebt bedoeld.

Nu kan je er voor kiezen om die receptjes helemaal zelf te typen, maar je kunt ook software gebruiken die de eigenlijke receptjes voor je maakt. Dat laatste is erg handig als je dingen wilt wijzigen of toevoegen. Alles met het handje doen is zo tijdrovend, dat je je webpagina nooit up-to-date houd, als je ook nog andere dingen wilt doen in het leven.

Software om websites te bouwen komt grofweg in twee smaken. 'Offline' en 'Online'.

Offline-tools zijn bijvoorbeeld dat genoemde Dreamweaver, maar als je een beetje zoekt zijn er een vele en goedkopere. Hiermee ontwerp je op je computer een website die je vervolgens 'upload' naar je server. Je heb volledige vrijheid, maar je moet vaak alles helemaal zelf maken.

Online tools heten Content Management Systemen. Het zijn programma's die op jouw webserver draaien. De mogelijkheden om alles aan te passen zijn theoretisch begrensder dan met die offline pakketen. Hun kracht is echter het gemak waarmee je dingen verandert op je site. Het ene CMS is meer gericht op weblogs, een andere speciaal voor het opzetten van een internet-winkel, weer andere zijn juist voor bedrijfswebsites.

Grote namen zijn Joomla, Drupal en Wordpress. Kijk of je hosting kunt krijgen met een van deze pakketten, want als je dit soort vragen stelt is het zelf opzetten van een goed beveiligde webserver 'from scratch' waarschijnlijk een brug te ver (no offence ment).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer wix.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik magix websitemaker 5.
Heel eenvoudig en gebruiksvriendelijk, ook zonder kennis
binnen enkele uren een website en de prijs is ook aantrekkelijk.
Veel succes.