Hoe kan ik op mijn website een functie maken om pdf bestanden te downloaden?

Als ik gewoon een link plaats naar het pdf bestand opent de browser het in een nieuwe tab, maar ik wil dat de browser het download en in acrobat of reader opent!
hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

dat kan inderdaad door een force download in PHP.

Hoe het precies werkt, dat weet ik niet precies (heb het zelf nog niet gebruikt of hoeven gebruiken).

even zoeken op PDF en je hebt voorbeelden.

Succes met proberen!

Toegevoegd na 2 minuten:
// It will be called downloaded.pdf
header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"');
?>

dit zal je moeten gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Rechtsklikken op het bestand en dan "Doel opslaan als" o.i.d.

Toegevoegd na 21 seconden:
Rechtsklikken op de "link" bedoel ik dan he :)

Toegevoegd na 10 minuten:
Dit is allemaal afhankelijk van de gebruikers zijn/haar instellingen in de webbrowser. Dit kan je zelf niet bepalen vanuit de website. Of je zult een Download Manager moeten gaan ontwikkelen: maar dat is lastig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een actie van de website bezoeker. De vraag is dat het automatisch gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen andere manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel als hij het anders programmeert en dat is ook de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het beter weet, geef dan zelf antwoord op de vraag.