Elke code (en taal) is hiervoor te gebruiken?

Ik wil dit ook op mijn site maar welke codering e.d. is hier goed voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Plaats op je website in de tags deze code:

Vervang daarbij 'favicon.ico' met je eigen icoon. Het best zorg je dat je een .ico bestandje hebt, omdat die met elke browser werkt. Je kan online een png-to-ico converter vinden, die je PNG bestanden naar ICO omzet. Upload het bestand dan naar je site en zet die code in je pagina.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter aanvulling van hierboven: zo'n plaatje heet "favicon" en kan je maken met o.a. deze website:

http://www.favicon.cc/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is gewone HTML in combinatie met een afbeelding.

Ken je HTML een beetje ?
Zet dan tussen de tags de volgende regel:

Sla dat op als nieuwe pagina.
Dan maak je je eigen ikoontje.
Dat sla je op in de zelfde directory (map) als je index.html pagina met de naam favicon.ico

Kijk maar eens naar de broncode van deze pagina:
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=273745&sid=657ce59df2108a99d2547fc0975e4b46&recent=1
Hier wordt een iets andere code gebruikt, maar het effect is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen de favicon.ico uploaden is voldoende, zonder de HTML komt 'ie dan ook wel in beeld.