Hoe maak je een navigation bar in een websitemaker ?

Hallo , ik ben bezig met een website te maken . Ik gebruik hiervoor bluevoda . Ik weet wel nog niet goed hoe je een navigation bar maakt . Als ik bij menu een navigationbar intype moet ik daar links intikken . Maar hoe moet ik dit juist doen voor mijn website online te zetten enzo ik vind het enorm ingewikkeld . Als iemand teamviewer en het even voor mij wilt doen zou ik het heel vriendelijk vinden wat van de navigationbar begrijp ik echt niets ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom maak je het in zo'n programma? Waarom wil je wiel opnieuw uitvinden? Hoe ga je de website verbinden met een database? Werkt jouw "website" straks ook echt als je hem bij een hosting plaatst? Waarom kies je niet voor een CMS waarbij al bestaande templates zijn of waarvoor je eenvoudig templates kunt maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol , ingewikkelde taal . Kun je me gewoon even helpen met teamviewer dan kan je zelf zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga je niet helpen, omdat ik niks via zulke programma's doe. Maar denk eens na over mijn vragen. Hoe ga jij straks je website op het internet zetten? Kijk eens naar www.wordpress.com (dan kun je het laten hosten) of www.wordpress.org als je zelf een hosting hebt. Het voordeel hiervan is dat je direct duizenden plugins en ook honderden templates tot je beschikking hebt. Dit betekent dat je gewoon een website kunt samenstellen zoals je dat zelf wilt. ECHTER hoeft het dan niet via zo'n vaag programma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat invulscherm ziet er heel normaal uit voor iemand die weet waar het over gaat. Ik vrees dat je onvoldoende kennis van zaken hebt om dergelijk software goed te kunnen gebruiken. Bij de antwoorden heeft @wittemus je al een gratis basiscursus gegeven en er is op Internet veel meer te vinden, bijv. http://www.w3schools.com Wat je met "teamviewer" bedoeld is me overigens onduidelijk. Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan geen engels compris XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laurens neem eens een kijkje naar Wordpress die kun je gewoon in het Nederlands gebruiken.

Antwoorden (2)

Een "HTML" website bestaat uit een soort piramide van losse bestanden. Met "url" verwijs je naar één van deze "stukken". Zie het als een boek met letterlijk losse bladzijdes. Met target zul je kunnen aangeven of deze in het bestaande of nieuwe venster moet laden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken Bluevoda niet. Ik kan wel HTML schrijven.
Daar kan ik je mee helpen.

Een navigationbar is een strook waarin de klikbare links van een webpagina zich bevinden.

Open eens een primitive tekstverwerker, zoals kladblok.
Tik in:

Les 1 in HTML; een pagina maken

Hoe maak je een web-pagina in HTML ?

Sla dit op met de naam index.html.
Open het bestand in je browser.

- - - -
Les 2

Vul je bovenstaand bestand aan met het volgende:

een link naar google

Als volgt:

Les 1 in HTML; een pagina maken

Hoe maak je een web-pagina in HTML ?

een link naar google

- - -
Je hebt nu 1 link gemaakt van jouw webpagina naar google. Dit is het eerste stukje van jouw navigatiebar.

Kopieer je dat stukje tussen de tags, en zet je die naast elkaar, dan heb je een navigatiebar.
Wel allemaal naar google, maar je kunt in plaast van "http://www.google.com" ook andere URL's opgeven.

URL is wat er boven in de witte balk staat als web adres.

Succes !

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja; tussentijds opslaan en in je browser bekijken om te zien wat er dan nu gebeurd is, natuurlijk ;-)

Toegevoegd na 3 dagen:
Voor het mooie kun je er nog "pipes" tussen zetten.
Dat zijn | <= die dingen.

De code wordt dan als volgt:

Les 1 in HTML; een pagina maken

Hoe maak je een web-pagina in HTML ?

| een link naar google |

Sla dit maar eens op als pagina.html en open het maar eens in een browser. Dan zie je een horizontale navigatiebalk.
Zonder kunst en vliegwerk, pure HTML.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dit is niet geheel antwoord op zijn vraag (niet negatief bedoeld), om zijn navigatie menu horizontaal te krijgen zal hij ook CSS erbij moeten gebruiken via een zogeheten ul en li structuur. Anders word er door google strafpunten gegeven, en is je website nooit W3C valid. wellicht is het via google te vinden hoe hij dit in zijn programma kan aanzetten. anders word het misschien wellicht voor hem behoorlijk ingewikkeld. gr. dj
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer maar eens de code in een pagina.html te zetten en te bekijken in een browser. Je zult zien dat de links al naast elkaar komen te staan. Geen CSS bij nodig. Maar de validators kunnen natuurlijk wel een probleem hebben met het feit dat er geen doctype in gespecificeerd is.