Wat is de beste manier, of wat zijn manieren om custom fonts bij te houden?

Veelal maak ik gebruik van typografieën. Ik heb dan ook al een redelijke lijst van gedownloade fonts.

Nu waar mijn probleem ligt: De custom fonts vind ik beter dan de standaard windows fonts. Maar ik vergeet altijd de naam van alle fonts en bv. Illustrator toont niet hoe het font eruit ziet, wanneer ik iets selecteer.

Verwijderen van alle standaard fonts om de lijst kleiner te krijgen is ook geen optie. Dus ik zoek iets waarmee ik op gemakkelijke wijze kan scrollen tussen mijn fonts. Het liefst alleen de custom gedownloade fonts.

Is er hier iets voor? Een adobe widget, of een algemeen programma /widget ?

Het hoeft niet speciaal te zijn, maar gewoon een programma dat bijhoudt welke fonts je hebt en dat je gewoon kan scrollen en tegelijkertijd de naam van het font en een voorbeeld kan zien, zodat je ge makkelijkerwijs kan kiezen welke je gaat gebruiken.

Toegevoegd na 1 uur:
Betaalde programma's is geen enkel probleem.
Gelieve indien mogelijk unieke punten te geven over het programma ten opzichte van andere programma's.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mag het een betaald programma zijn? Zo ja, dan is dit misschien wat je zoekt:
http://www.fontexplorerx.com/winfeatures/

Toegevoegd na 4 minuten:
En hier, nog zo'n "digitale letterbak":
http://www.insidersoftware.com/
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Font explorer ga ik wel even proberen. Ziet er netjes uit. Een goede UI vind ik kenmerkelijk toch wel belangrijk. Eventueel die Insidersoftware zal ik ook proberen. Betaald maakt niet uit. Alvast bedankt!
Pieter2011
12 jaar geleden
Dit soort programma's wordt natuurlijk vrijwel alleen door "professionals" gebruikt, en die willen er best voor betalen. Een gratis versie is er dan ook waarschijnlijk niet.
Opvallend is ook dat als je iets over dit onderwerp zoekt, het bijna allemaal Mac-gebruikers zijn die zo'n tooltje zoeken.
De afbeelding hoort overigens bij de Insidersoftware. Verder kan ik je niet helpen; ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes!