Waarom zijn API pagina's vaak Engelstalig? ook als het een echt Nederlandse website betreft? Zoals hier bij Goeie vraag?

zoals hier:
https://docs.google.com/Doc?id=dhc83kjf_83dxp7p8rw

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar ook hier bij HYVES:
http://www.hyves-developers.nl/documentation/data-api/home

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Simpel. Iedereen begrijpt Engels, niet iedereen begrijpt Nederlands.
De API heeft niets te maken met de inhoud van de website. Alleen de ontwikkelaars krijgen te maken met de taal waarin de API is geschreven.
Engels is gewoon de norm in programmeer land. Bovendien is het wel zo praktisch als je buitenlandse ontwikkelaars in dienst neemt. En daarnaast zijn verschillende API's goed met elkaar te vergelijken als ze in dezelfde taal zijn. Overeenkomsten vallen zo veel sneller op.
Sterker nog, misschien is het zelfs wel zo dat de API van goeievraag delen heeft "geleend" van bestaande API's. Dat zou zelfs wijs zijn, omdat je zo zekerder weet dat die componenten goed werken. Waarom zou je die componenten dan vervolgens eerst in het Nederlands gaan vertalen? Is alleen maar meer kans op foutjes, en eigenlijk gewoon zinloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit komt omdat veel ontwikkelaars in het Engels ontwikkelen.

Dus de code die ze maken en de reacties die ze erin plaatsen zijn in het engels.

Dit zorgt er weer voor dat ook niet Nederlands sprekende mensen aan de code kunnen werken.

De meeste applicaties werken met tags in de code. Deze tags zijn in het engels. Deze tags worden dan weer apart vertaald naar het Nederlands of andere talen.

Als je alles in het Engels ontwikkeld maakt dit het zoveel makkelijker om de ontwikkeling over te dragen aan andere mensen in andere landen.

Hierdoor is het verstandiger om ook de API's in het Engels aan te beiden want anders moet er een native spreker puur en alleen aan het werk gaan voor de API's.