Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Windows installeren op mini laptop.

Hoe kan ik op een laptop (mini) zonder een cdrom drive windows xp installeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

dit kan ook via een usb stick. Hier heb ik zelf ook eens een handleiding voor gemaakt ik kan hem naar u sturen.

Toegevoegd na 2 minuten:
of zie anders www.eeeusers.nl onder gebruikersnaam r-ogier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weer ondersteunen veel netbooks USB drive's als opstart disks. Je kan dan bestanden overkopieren vanaf een windows cd naar een USB stick. En dan nieuwe windows installeren vanaf de USB stick.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt als volgt handelen :

Zet het complete Windows XP installatie bestand op een USB stick en geef in de Bios aan,dat het usb "station" als 1e moet worden aangesproken om op te starten. Zo'n stick moet minimaal 4Gb zijn.

BIOS ( Druk meermaals kort achter elkaar op F8 of F10 óf op de del-toets. )

Als U die usb stick hebt ingeplugd en start vervolgens op kunt U XP installeren. Houd er echter rekening mee,dat het vrij lang kan gaan duren. Tijdens het opnieuw starten..NIET op een willekeurige knop drukken ,anders begint het opnieuw. Wacht af en volg de instructies verder. Als Windows XP compleet is ,de stick er weer uit en goed opbergen.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding