Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe creëer ik een two column + Footer at bottom layout?



Ik wil een two column layout met een footer die onderaan je pagina staat. Sticky footer idee.

Body = 960 px
Sidebar 200px
content 760px

Opzich is het heel simpel, maar of die footer krijg ik niet goed, of als ik ook maar een simpele enter (

) in de sidebar doe, dan is of de footer verpest, of de content div komt onder mijn sidebar te staan.

Elke keer is het verpest,

dus: Wie kan mij helpen met een goede .html met bovenstaande gegevens?

Hartelijk dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
917

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat heb je al geprobeerd? Een mogelijkheid is wat je zegt, sticky footer, met alle niet-footer content in één div en daaronder de footer in een ander.

Binnen je eerste div zet je je content, met een floated div op rechts voor je zijbalk.

Je bovenste div geef je 100% hoogte, je footer geef je een clear:both en een margin-top van 0 minus zijn vaste hoogte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kun je geen tabel maken waarbij je die footer dan een colspan="2" meegeeft met een bepaalde hoogte?

De tabel geef je als hoogte 100%. Verder zet je nog in de css:

html, body {
width: 100%;
height: 100%;
}

Op die manier wordt die tabel ook daadwerkelijk 100% van het hele scherm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met tables kan het inderdaad, maar zo werken we sinds de jaren '90 niet meer. Tabellen zijn bedoeld voor.. tabellen aan data.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding