Hoe kan ik vanuit Excel 100 emailadressen in 1 x in een mail zetten en verzenden? (soort mailinglijst)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
62.3K

Het beste antwoord

Vrij eenvoudig. Je selecteert alle emailadressen in de kolom in Excel en kopieert ze. Dan ga je naar de mail en je plakt de mailadressen op de regel "Aan" (kan ook bij "CC" of bij "BCC"). Dan check je de email adressen door op de knop "Namen controleren" te klikken.
Dat is alles!
Kan zijn dat de mail niet aankomt bij een ontvanger. Dit is het geval als er spaties staat in een e-mailadres of als een teken in staat die niet in een email adres mag staan, zoals een minteken (-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het beste is om alle mailadressen te kopieren (meerdere cellen kunnen tegelijk gekopieerd worden) en dan de mailadressen bij BCC neer zetten.
Bij BCC ziet niemand naar welke adres de mail nog meer is gegaan.

Je kan bv bij aan je eigen mail adres neerzetten (dus van en aan hetzelfde, de rest bij BCC).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien er ook nog een spatie tussen de email adressen moet, is het wellicht handig om de formule:
(ik neem even aan dat je email adressen in excel in kolom A onder elkaar staan):
= A1 in cell B1 neer te zetten EN:
=A2 & "," & B1 in Cell B2 te zetten.
De formule dan doortrekken naar B100.
Dan krijg je in cell B100 een enorme lijst met email adressen, met een komma ertussen.
"," kan je ook nog aanpassen met spaties etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Importeer alle data in access, de database die je daar dan hebt gemaakt moet je dan exporteren naar word via mail merge. Op deze manier kan je deze database altijd blijven gebruiken, verder kan je via mail merge gepersonaliseerde emails versturen.