Hoe maak je zelf een app Vd IPhone

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet ik niet

Antwoorden (3)

Op de site van Apple naar devlopers gaan en je vind genoeg info.
Of in iBooks zoeken staat een gratis boek van Apple (Engels) hoe het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iPhone applicaties zijn geschreven in Objective C een programmeertaal gebaseerd op C. Daarbij heb je de Software Development Kit (SDK) van Apple nodig.

Je moet dus kunnen programmeren om een app te maken.

Daarna is een aardig boek om te beginnen: "iphone app development for dummies"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is (geloof ik) alleen mogelijk voot mac.

Er is een programma genaamd xcode voor echt apps, dit is wel een beetje moeilijker

Er is ook een programma gamesalad. Dit is echt om games te maken en is veel makkelijker.

Er is NOG een programma: game editor.
Je maakt games voor de computer en met een app kun je ze dan afspelen.

K weet over de eerste twee niks over de prijs maar de laatste wel:
Gratis .exe file, maar de app kost €20