Hoe maak ik een simpel duidelijk forum?

Hallo.

Ik wil graag een duidelijk, simpel en mooi forum maken. Het is voor een scouting groep. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het mag best een gratis site zijn? ik heb al even opgezocht maar er zijn er zoveel. Heeft iemand ervaring met zoiets? Ik ben echt geen ster in de computer. Maar ik ben er wel voor bereidt om het te leren :)

ik hoop dat ik de goede categorie heb? maar progammeren lijkt mij het beste?

Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus het liefst gratis. En als het kan mijnforum.(desite).nl/com/org/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb zelf wel eens wat beheerders werk gedaan bij fora die bij de website www.forumer.com. Daar kan je gratis een forum aanmaken, welke dan onder verschillende adressen te vinden zal zijn (bv myforum.forumer.com, myforum.x.am, myforum.999.org).
Deze site werkt met fora die de "software" phpbb3 gebruiken.

De site is standaard in het engels, maar als het forum is aangemaakt kun je via het beheer van het forum ook Nederlands instellen, alle beheer opties zijn dan in het Nederlands.
Het kan soms even zoeken zijn waar alle opties verstopt zitten.

Nadeel van die gratis versies is wel dat er reclame getoond word.

Een ander alternatief is forum2go.nl. Daar krijg je ook een naamforum.forum2go.nl als naam. Ook deze werkt met de phpbb "software". Ook hier word reclame getoond.

Bij phpbb zijn vaak vele extra functies beschikbaar, sommige worden ook via de gratis versies aangeboden.

Als de scouting een eigen website heeft en hun daar ook de beschikking hebben over PHP en MySQL databases, kun je ook phpbb zelf op de eigen website installeren.
Voordeel is dan dat je geen reclame van anderen heb en dat je zelf alle vrijheid hebt om bijvoorbeeld de broncode aan te passen, andere templates te gebruiken, plugins te installeren enz.
Het installeren van phpbb op een eigen site vraagt even wat tijd, maar het is mogelijk en niet al te ingewikkeld.

De beste om te kijken of een forum bij een andere hosting bevalt, is gewoon een account aanmaken en wat gaan testen. Snap je het en is het wat je wilt, dan kan je ook de rest van de groep de link geven en lid laten worden. Is het niet wat je zoekt, dan doe je er verder niets meer mee (ze zijn gratis en na bepaalde tijd niet gebruikt te zijn, worden ze vanzelf opgeheven).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Proboards is een goeie, je kunt er zelfs subboards maken en nog meer dingen. Alleen het is wel van de engelse maar zolang je t daar niet zegt kun je gewoon NL praten en meer.
Maar als je het echt simpel wil gebruik dan forumup, volgens mij het makkelijkste forum en simpel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Forumup.nl is een makkelijke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Webhelpje kan je makkelijk een forum toevoegen