Een boolean is een switch die alleen maar true (1) of false (0) ondersteunt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En phpMyAdmin is geen database, maar een DBMS (DataBase Management System)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp is dat te gebruiken voor een activatiemail?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een boolean is een true of een false. Als een veld dus de waarde van een boolean verwacht, kun je alleen true of false invullen. Dit kun je gebruiken om bijvoorbeeld een geslacht aan te geven (dan kun je zelf bepalen welk geslacht de true en welke de false bevat).
Maar ook of een account actief is etc. Een boolean heeft de grootte van 1 byte en is daarmee (één van de) kleinste datatypes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daaruit maak ik dus op, dat het idd kan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja, ik weet niet precies wat je erin wil zetten, want een activatie key zal niet lukken, maar als je erin wil zetten of de mail gestuurd is, of dat hij geactiveerd is via die mail, dan kan het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja alleen een activatie mail sturen en of hij geactiveert is :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
phpmyadmin is geen database, maar ook geen DBMS. Het slechts een beheerstool (verzameling PHP-scripts) om het werken met MySQL eenvoudiger te maken. MySQL is oa de DBMS, en wel een RDBMS (Relationeel DBMS)

Andere antwoorden (1)

phpmyadmin is geen database, maar software waarmee je een MySQL database kunt beheren. Dus voor exacte info over een veld van het type BOOLEAN: zie de documentatie van MySQL. NB Vaak te benaderen vanuit phpmyadmin door op het vraagteken(tje) te klikken naast het item waar je iets over wilt weten.

Tot slot het antwoord:
Boolean is een "2weg-schakelaar", de waarde is (in tekst) TRUE or FALSE of (in getallen) 1 of 0.